top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

עוד שיר גנוז ויפה של ג'ון – Say It Again


שיר יפהפה של ג'ון לנון שלא ראה אור הוא Say It Again שלגביו כמעט ולא קיים מידע ומהמעט שידוע הוא נכתב והוקלט בין השנים 1972 ל-1973. הערכה זו מתבססת על כך שהשיר הזה הוא למעשה גרסה מוקדמת של השיר You Are here שנכלל באלבום Mind Games ואפילו בשורה הראשונה של Say It Again שר ג'ון:

Say it again, you are here

תגיד את זה שוב, אתה כאן


הנה השיר You Are Here:

לשיר Say It Again יש אינטרו נוגה שבו פורט ג'ון על הגיטרה האקוסטית בסגנון שמזכיר את השיר Working Class Hero אבל יש בו עצב מסוים האופייני לשיר Because או (She's So Heavy)I Want You.


השיר Say It Again מהווה עדות נאמנה לאותן השנים המורכבות בחייו של ג'ון ומצטרף לאותה יצירה המוזיקלית שהייתה עבור ג'ון מעין קתרזיס להתמודדויות האישיות שלו. בין השירים הללו אפשר למנות את Help! שבו הוא מכיר בעובדה שהוא זקוק לעזרה; את In My Life שבו הוא עורך מסע נוסטלגי; את Nowhere Man שבו הוא מרגיש אבוד; את Across the Universe שבו הוא עורך התבוננות אל פנימיותו; את Cold Turkey שבו הוא עורך מסע חרטה בעקבות השימוש המופרז בהרואין; את Yer Blues שבו הוא מביע מיאוס מהחיים; את Look at Me שבו הוא הוא מבטא שקט פנימי; את Mother שבו הוא מתמודד עם הטראומה של האובדן של שני הוריו; את Oh My Love שבו חוגג את המפגש הראשון שלו עם האהבה האמיתית; את What You Gotשבו מביע פחד לאבד את אותה אהבה ויש דוגמאות רבות אחרות לשירים שמשקפים את העומק הרגשי של יצירתו המוזיקלית המיוחדת.


הנה השיר הכל כך יפה Say It Again:



11 views0 comments
bottom of page