top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

מה הוא הלהיט הגדול ביותר של ג'ון?


באפריל 1970 הודיע פול שלהקת הביטלס התפרקה, אם כי כבר בספטמבר 1969 היא הפסיקה להתקיים כאשר הודיע ג'ון לחבריו שהוא פורש ממנה. למרות ההלם, בעיקר של פול, זה לא היה צעד מפתיע במיוחד אחרי שג'ורג' שהרגיש מתוסכל וממורמר ממקומו בלהקה ככותב שירים, פרש ממנה לתקופה קצרה בינואר 1969, במהלך פרויקט Get Back. בין לבין, לכל חברי הלהקה, כולל רינגו, היו כבר פרויקטים מחוצה לה, או במילים אחרות כולם התחילו כבר את קריירות הסולו שלהם.


בתחילת קריירת הסולו של ג'ון, הוא קיים פרויקטים שלא זכו להצלחה, או להצלחה מועטה, כמו האלבומים האוונגרדיים שהוציא עם יוקו בשנים 1968 ו-1969, או הסינגלים Give Peace a Chance ו-Cold Turkey שהוציא בשנת 1969. לעומתם, הסינגל Instant Karma שהוצא בחודש פברואר 1970 היה הצלחה אדירה ולמעשה ההישג הגדול ביותר בקריירת הסולו של כל אחד מחברי להקת הביטלס עד אז, עם מכירות של מיליון עותקים. כך, הגיע הסינגל הזה למקום השלישי במצעד הפזמונים, מקום אחד בלבד אחרי הסינגל Let It Beשל הביטלס, ובכך הפך להצלחה הראשונה של ג'ון בקריירת הסולו שלו. כך, היה Instant Karma בבחינת הסנונית שבישרה את בוא האביב כאשר במהלך שנות ה-70, הוציא ג'ון תשעה סינגלים שהגיעו לעשרת המקומות הגדולים במצעד הפזמונים ושלושה אלבומים שהגיעו לראש מצעד ה-Billboard 200.


הנה הסינגל Instant Karma:

מבחינת סינגלים, הוציא ג'ון בנובמבר 1974 את הסינגל Whatever Gets You Thru the Night שהגיע למקום הראשון במצעד ה-Billboard Hot 100.


הנה הסינגל Whatever Gets You Thru the Night:

עם את, הסינגל שהפך ללהיט הגדול ביותר של ג'ון היה (Just Like) Starting Over שיצא בשנת 1980 וקצת לפני הרצח הנורא נכנס לעשרת הגדולים במצעד הפזמונים. עד סוף חודש דצמבר 1980 הוא כבר הגיע למקום הראשון במצעד ונשאר שם למשך 22 שבועות.


הנה הסינגל (Just Like) Starting Over:

מבחינת אלבומים, הלהיט הגדול ביותר של ג'ון בכל קריירת הסולו שלו היה האלבום Double Fantasy שהוציא יחד עם יוקו ב-17 בנובמבר 1980. האלבום הזה נכנס בשבוע הראשון של דצמבר למצעד 1980 למצעד ה-Billboard 200, כשהוא מתמקם במקום ה-25. אחרי הרצח הנורא של ג'ון, ב-8 בדצמבר 1980, טיפס האלבום במהירות והגיע למקום הראשון כבר לפני סוף החודש ונשאר שם למשך שמונה שבועות. בסך הכל היה האלבום במצעד הפזמונים למשך 77 שבועות.


הלהיט השני הגדול ביותר של ג'ון היה האלבום Imagineשיצא ב-9 בספטמבר 1971 וטיפס באוקטובר 1971 למקום הראשון במצעד הפזמונים. בסך הכל נשאר האלבום Imagine במצעד הפזמונים למשך כמעט שנה.

הלהיט השלישי הגדול ביותר של ג'ון היה האלבום Walls and Bridgesשיצא ב-4 באוקטובר 1974 והגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים בחודש בנובמבר 1974. בסך הכל נשאר האלבום במצעד הפזמונים למשך למעלה משמונה חודשים.


כאן עולה מיד השאלה מה לגבי האלבום John Lennon/Plastic Ono Band שהוציא ג'ון בדצמבר 1970, שכן מדובר באחד האלבומים הטובים ביותר שלו ושל כל אחד מחברי הביטלס לשעבר. זהו אלבום שזכה לתשבחות מהמבקרים והמעריצים, והכיל שירים אלמותיים כמו Mother או God. בסופו של דבר, האלבום הזה עמד במבחן הזמן יותר מיצירות הסולו המוקדמות של פול. עם זאת, אלבום המופת הזה הגיע בתחילת שנת 1971 למקום ה-6 בלבד במצעד הפזמונים, מה שמלמד שהצלחה מסחרית לא תמיד הולכת בד בבד עם הצלחה אמנותית, ונדמה שהדבר הזה נכון אצל ג'ון יותר מאשר אצל חברי הביטלס האחרים, בעיקר פול שללא ספק הוא חבר הביטלס לשעבר שזכה להצלחה המסחרית הגדולה ביותר, לפעמים עם שירים או אלבומים יוצאי מהכלל ולפעמים עם שירים ואלבומים שהם הרבה פחות מזה.

75 views0 comments
bottom of page