top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ון והתחתונים של הזמרת סילה בלק


חברי הביטלס הכירו את הזמרת סילה בלאק כשהייתה זמרת אלמונית ונקראה סילה ווייט והם היו להקת הבית של מועדון הקאוורן בליברפול. בסופו של דבר, הפכה סילה לאחת הזמרות המצליחות בבריטניה כשגם היא, כמו הביטלס, נוהלה ע"י בריאן אפשטיין. חברי הביטלס וסילה שמרו כל הזמן על קשרי ידידות הדוקים והם עזרו לה לקדם את הקריירה שלה.


בחודש פברואר 1964 טיפס השיר Anyone Who Had A Heart של סילה למקום הראשון במצעד הפזמונים הבריטי ובכך הפך ללהיט הראשון שלה. סילה שמחה מאד, במיוחד אחרי האכזבה שחשה כששיר אחר שלה, Love Of The Loved, לא הגיע למקום גבוה במצעד. אבל מה שנתן לה את התחושה שהיא עשתה את זה בגדול היה כאשר חבורה של פועלי בניין שראו אותה עוברת ברחוב קרוב לכיכר Leicester Square, שרקו לה את הפזמון של השיר Anyone Who Had A Heart.


בשנת 1965 הוזמנה סילה להשתתף בתוכנית הטלוויזיהThe Music of Lenon and McCartney, שם ביצעה את השיר It's For You, שכתבו ג'ון ופול. התכנית צולמה באולפני Granada Studios שבעיר מנצ'סטר, וסילה הגיעה לבושה בשמלת פאייטים ונעלה נעלי כסף בעוד ג'ון ופול היו לבושים בחליפה ועניבה. לנוכח הלבוש שהקנה לה מראה קצת רובוטי אמר פול למצלמות: "לא יכולה להתקיים הופעה בלי משהו נפלא ומוכשר כמו...דמוי החפץ הבא". אז פרצה סילה בצחוק האופייני שלה ואמרה: "אה, אני צופה בך ב..." ואז פול אמר: "היא צופה בנו בטלוויזיה" ואילו ג'ון, תוך כדי מחיאות הכפיים של הקהל הוסיף: "את ילדה מקסימה סילה, את ילדה מקסימה".


ג'ון ופול לא הפסיקו כאן להתבדח על חשבונה של סילה ולקראת תום השיר הטיל ג'ון עליה פצצה של ממש. זה קרה בזמן שסילה ירדה במדרגות תוך כדי ביצוע השיר, כשג'ון ופול יושבים וממתינים לה בתחתית המדרגות. תוך כדי כך, הביטו שניהם עליה למטה וכשהקהל מוחא לה כפיים עם סיום השיר, לחש לה ג'ון: "סילה, את נהדרת ואת לא לובשת תחתונים". סילה ההמומה קפאה במקום ורק חיכתה לחזור לחדר ההלבשה כדי לבדוק האם ג'ון אומר את האמת או שוב מתלוצץ על חשבונה.


הנה ביצוע השיר It's for You מתוך התכנית The Music of Lennon and McCartney:


90 views0 comments
bottom of page