top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

השיר הגרוע של פול מקרטני


בבוקר אחד של חודש אוגוסט 1968 כתב פול בזמן שהמתין באולפני EMI לשלושת חבריו כדי להמשיך את הקלטות האלבום הלבן, שיר בשם Etcetera והקליט לו גרסת דמו. כשיתר חבריו הגיעו, השמיע להם פול את ההקלטה והציע להם להקליט אותו לאלבום החדש אבל הם העדיפו לוותר עליו כי חשבו שהוא שיר גרוע.


אז הציע אותו פול לזמרת מריאן פיית'פול, אבל גם היא וויתרה עליו כי גם היא חשבה שהוא שיר גרוע. אז עשה לו פול עיבוד מוזיקלי חדש כדי שיתאים לתזמורת כלי הנשיפה Black Dyke Mills שהקליטה לאחרונה את הקטע האינסטרומנטלי Thingumybobשכתב פול כצד א' של אחד מהסינגלים הראשונים שהוציאה חברת Apple, חברת ההקלטות של הביטלס אבל גם הם החליטו לוותר עליו כי גם הם חשבו שהוא שיר גרוע.


מאוחר יותר הודה פול שהשיר Etcetera הוא שיר גרוע כשאמר:

אני שמח שהשיר Etcetera, שהוא שיר גרוע, מת לפני שהוקלט.


לעומת פול חשב טכנאי הקול אלן בראון שהשיר Etcetera הוא דווקא שיר טוב ואפילו אמר:

השיר Etcetera הוא שיר יפה מאוד. זוהי בלדה יפהפייה ובמילים שלה חוזרת על עצמה המילה etcetera. שמעתי אותו רק פעמיים, פעם אחת כשפול הקליט את גרסת הדמו ופעם שניה כששמע את ההקלטה. מאז, נלקח סרט ההקלטה ומעולם לא שמעתי אותו שוב.


הקלטת גרסת הדמו של השיר Etcetera נחשבת לנדירה והמסקרנת ביותר של הביטלס, אחרי Carnival of Light. ידוע שההקלטה כבר מזמן לא נמצאת בכספות של אולפני EMI ושבתחילת שנות ה-2000 הגיעה לארכיון האישי של פול.

64 views0 comments
bottom of page