top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

שובו של הרופא המסריח מג'ין - Rocky Raccoon


השיר Rocky Raccoon שנכתב ע"י פול בסגנון בלדת קאנטרי בליווי נגינת פסנתר בסגנון רוק ונכלל באלבום הלבן הוא סיפור שעוסק באהבה, מריבה, אמונה ונקמה. פול אף ציין שזהו מחזה עם מערכה אחת שבה רוקי רקון הוא הדמות הראשית שלצדה נערה ששמה האמיתי היה מגיל אבל קראה לעצמה ליל והייתה ידועה בשם ננסי.


אחת הדמויות בסיפור של Rocky Raccoon צצה כאשר הדמות הראשית מתאוששת מפצע ירי והיא הרופא שמסריח מג'ין בעוד שרוקי רקון מתעקש שפצע הירי הוא רק שריטה. מעט יודעים אבל פול ביסס את דמות הרופא על סיפור אמיתי שקרה לו במהלך ביקור בליברפול שערך בדצמבר 1965. אז רכב פול בטוסטוס עם חברו טארה בראון, היורש של אימפריית גינס, בדרכו מבית אביו, ג'ים, אל ביתה של בת דודתו, בטי. במהלך הנסיעה איבד פול שליטה על הטוסטוס, נפל ממנה וחתך את שפתו העליונה. כשהגיע מדמם אל ביתה של בת דודתו, בטי, היא נגשה להזעיק רופא אלא שהרופא היחיד שהצליחה להשיג באותה שעת לילה מאוחרת היה שיכור והסריח מג'ין. כשראה הרופא את פול מיד ניגש לתיק השחור שהביא עמו, שלף ממנו חוט ומחט כירורגית מעוקלת כדי לתפור את הפצע. הרופא בקושי הצליח להשחיל את החוט במחט כשהוא מתנדנד מצד לצד אל מול פול שנחרד להיווכח כמה הרופא שיכור ובמיוחד שהוא עומד לתפור אותו בלי הרדמה. הרופא עשה מספר ניסיונות כואבים לתפור את פול כשזה מנסה לא לצרוח מהכאבים.


בסופו של דבר, שפתו העליונה של פול נתפרה אבל מאחר והעבודה של הרופא הייתה מרושלת נשארה בה צלקת מכוערת בצבעים של כחול ושחור. בסרטונים של השירים Paperback Writer ו-Rain אפשר להבחין בצלקת של פול לפני שגידל שפם שהסתיר אותה. האירוע עם הרופא השיכור היה כל כך טראומטי עבור פול שבשיר Rocky Raccoon שולבה דמותו של הרופא עם אותו סרחון של אותו ג'ין.

31 views0 comments
bottom of page