top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

מי מבין חברי הביטלס יוצא הכי טוב בסדרה Get Back?


אם לשפוט עפ"י הסדרה Get Back, אין ספק שג'ורג' הריסון מציג לאורך ימי הפרויקט את האוטפיט הטוב יותר מבין כל חברי הלהקה. מי יודע, אולי הדבר הוא בהשפעת בת זוגו הדוגמנית פטי בויד, או הטעם הטוב שלו בבגדים. עם זאת, אם בוחנים מי יוצא הכי טוב בסדרה, לא במובן האופנתי אלא מבחינת התדמית שלו, אלה הם פול מקרטני ורינגו סטאר.


בפרויקט Get Back יוצא פול כבעל חזון שאפתני, מוסר העבודה הכי גבוה, וכמי שכתב את השירים הכי טובים מבין אלה שבאלבום Let It Be. כל זה היה ידוע לפני הסדרה, אבל הפעם יכולנו גם לראות את זה. אבל יותר מזה, התדמית של פול בסדרה עוזרת לו לצמצם את הנזק שגרם לעצמו כאשר הודיע בתחילת חודש אפריל 1970, גם אם לא ישירות ולא באפן רשמי, על פירוק הביטלס. הצעד הזה היה טעות מצדו בתחום יחסי ציבור שלו משום שיצר את התפיסה השגויה, שנמשכה שנים רבות, שהוא, או בת זוגו לינדה, היו אשמים בפירוק הלהקה. במציאות הוא היה האחרון שעזב אותה והמחויב ביותר לשמר אותה כלהקה עד שלא יכל עוד. הסדרה Get Back ממחישה שבעוד נטיות השליטה של ​​פול הרגיזו את ג'ורג' וג'ון, הן גם היו הדחף עבור הביטלס להמשיך ולעשות מוזיקה ופרויקטים עבור הקהל שלה. אמנם הסדרה מראה את מה שקרה בחודש ינואר 1969, אבל הדבר נמשך גם בעבודה על האלבום Abbey Road וגם בניסיונותיו להתמודד עם הלהקה המתפרקת לו מול עיניו.


לגבי רינגו, הסדרה ממחישה את מה שאמרה פעם לינדה מקרטני, שהוא היה חבר להקת הביטלס שהכי קל היה להיות בסביבתו. הוא נראה בסדרה כמבוגר ביותר, כמכיל יותר מכולם את הסיטואציה וכזה שתמיד בא עם יציאה מצחיקה גם במצבים שאף אחד לא יודע איך להמשיך מהם. למרות מיומנות הכתיבה המוגבלת שלו, הבאה לידי ביטוי בסדרה, למשל בשיר שלו Taking A Trip To Carolina (On An Ocean Liner)שביצע מול חבריו, לעומת השירים Something שביצע ג'ורג' ו-The Long and Winding Road שביצע פול, ויש עוד רבים כאלה, נראה שהדבר בכלל לא הפריע לו והוא פשוט שמח להיות שם, בלהקה, ולתרום למוזיקה שלה. רינגו הגיע בזמן בכל יום, תמיד פתוח לתרום את חלקו ומוכן לכל מה שמצפה במהלך יום ההקלטות. וכשלא היה לו מה לעשות הוא פשוט חיבר את האקורדים לשיר Octopus's Garden עם קצת עזרה מידידו, ג'ורג'. רינגו היה איש הדבק בין חבריו ללהקת הביטלס שנאבקו זה בזה וזה היה דבר שלא יסולא בפז, תמיד ובמיוחד באותם הימים. האופי של רינגו, המשתקף בדרך שבה התנהל בתקופה הדרמתית של הלהקה בינואר 1969 הוא אולי ההסבר מדוע הוא נראה היום, בגיל 81, כאילו הוא רק בן 60.

87 views0 comments
bottom of page