top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

יאללה, שנגיע כבר לרגע שבו נחזור לשפיות, למוזיקה ולביטלס

בימי המלחמה האלה ואחרי המכה הנוראית של השבת השחורה של ה-7 באוקטובר אני עסוק כל כולי בפעילות התנדבותית למען ההסברה של ישראל בחו"ל ועוד מני פעילויות. והאמת היא שזה לא משאיר לי אנרגיות לעסוק במה שאני כל כך אוהב: מוזיקה ובעיקר ביטלס כי כרגע זה נראה לי פחות חשוב.


התכנון המקורי שלי היה להוציא את הפרק החדש של הפודקאסט "לביטלס יש משהו להסתיר" אחרי סוכות אבל כמובן שלמי יש עכשיו כוח וחשק לעסוק בזוטות כאלה בזמן שישראל נלחמת את אחת המלחמות המוצדקות ביותר, משפחות החטופים מתייסרות למוות ומשפחות הנרצחים והחללים עוברות את סיוט חייהן.


בימים רגילים בטח הייתי עוקב אחרי מסע ההופעות הנוכחי של פול מקרטני באוסטרליה, הספר המבוסס על יומני מל אוונס שיתפרסם בקרוב וההכנות לקראת יציאת הגרסה הביטלסית של השיר Now and Then של ג'ון לנון. בטח הייתי כותב שכמו שעבורי השירים Real Love ו-Free as a Bird של ג'ון לנון הם לא ממש שירים של הביטלס אלא גימיקים שיווקיים של פול, גם השיר Now and Then הוא לא באמת שיר של הביטלס אלא עוד ניסיון של פול לגרוף עוד קצת תשומת לב ועוד הרבה כסף.


בסופו של דבר, לא יכולתי שלא להיתקל בסרטון הקצר שראה היום אור של העבודה על השיר Now and Then. אני לא יודע אם זה הגיל, הנפש הפצועה שלי ממראות מעשי הזוועה של ה-7 באוקטובר או געגועים לשפיות ובעיקר לביטלס אבל ממש התרגשתי ואני כבר סופר את הדקות עד שהגרסה הביטלסית (את גרסת הדמו של ג'ון הכרתי מזה שנים) תצא ואוכל להזין לה בערגה.


ברור שאסור לעצור לפני שמרסקים את רשות הרשע המכונה חמאס ואחר כך עד שמרסקים את הרוע מבית שהביא אותנו עד הלום. אז יאללה, שנגיע כבר לרגע הזה ושנוכל לחזור לשפיות, למוזיקה ולביטלס.


הסרטון על העבודה על השיר Now and Then:


25 views0 comments
bottom of page