top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הטלפון הצרפתי של בריאן אפשטיין


ב-19 בספטמבר 1964 שהו חברי הביטלס בחווה באלטון שבמיזורי, לרך מנוחה למשך סוף השבוע האחרון של סיבוב ההופעות הראשון בארה"ב. הם בילו את הזמן בחווה בדיג, ברכיבה על סוסים וברביצה בשמש.


רובי היקמן, העוזרת של בריאן אפשטיין, המנהל של להקת הביטלס, שהייתה אחראית על הזמנת הטיסות בסיבוב ההופעות, דאגה לארוחת ערב ולעוגה לכבוד יום הולדתו ה-30 של בריאן שחל באותו יום. רובי שאלה את חברי הביטלס אם הם רוצים לקנות לבריאן מתנה והם שאלו בתגובה "בשביל מה? יש לו הרבה כסף והוא יכול לקנות לעצמו כל מה שהוא רוצה. אנחנו אף פעם לא קנינו לו מתנה". אז נתנה להם רובי הרצאה שלמה על כל הסיבות שבעולם למה צריך לתת מתנה לאדם שאוהבים וזה בלי קשר לשאלה האם יש לו או אין לו כסף. חברי הביטלס הרימו ידיים והחליטו, כפי שרובי הציעה, לקנות לבריאן מתנה. הארבעה פשפשו בכיסיהם בחיפוש אחרי כסף וזו הייתה משימה לא כל כך פשוטה משום שחוץ מלהמר במשחקי פוקר ביניהם ועם חברי הפמליה, לא הייתה להם שום סיבה לשאת כסף ובוודאי לא כסף אמריקאי. אחרי החיפושים הם הצליחו לאסוף ביחד פחות מ-400 דולר.


רובי קנתה לבריאן טלפון עתיק ומעוצב המכונה french telephone וחברי הלהקה נתנו לו אותו במתנה. בריאן רק לא ידע שמי ששילם עבור המתנה זה היה הוא בעצמו, שכן רובי החזירה לחברי הביטלס את השטרות המקומטים שמצאו בכיסיהם ושילמה עבור הטלפון מכיסה כאשר לאחר מכן חייבה את חשבון ההוצאות שלה, אותו שילמה חברת NEMS שבבעלות בריאן.

19 views0 comments
bottom of page