top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

לכל אחד יש משהו קשה - Everybody Had a Hard Year


ב-15 בדצמבר 1968 צולם בגינה האחורית של אחוזת קנווד, ביתם של ג'ון ויוקו, קטע באורך של קצת יותר מדקה שבו מופיעים השניים שרים, כשג'ון פורט על מיתרי הגיטרה האקוסטית שלו את האקורדים של השיר Julia, תוך שימוש בסגנון הפריטה שלמד מדונובן באשרם בהודו. בקטע הזה ג'ון שר את המילים המוכרות של השיר:

Everybody had a hard year

Everybody had a good time

Everybody had the soft dream

Everybody saw the sunshine

לאחר שהמצלמה התקרבה אליהם, ג'ון אומר surprise, surprise, ואז חוזר לשיר את אותו בית כשמחליף את השורה השלישית ובמקומה שר:

Everybody saw the sentine

בסוף הוא אומר ארבע פעמים oh yeah ואז ממשיך בנגינת האקורדים של Juliaבזמן שמצלמה מתרחקת.

הנה הקטע:

כבר בתחילת דצמבר 1968 הקליט ג'ון בקנווד גרסת דמו של השירEverybody Had a Hard Year בטייפ ריקורדר ביתי. בהקלטה הזו אומר ג'ון, כשהוא שר את שורות השיר, everyone ולא everybody כמו בגרסה המוכרת. המילים קצת שונות הפעם וישנן שורות מעט אחרות כמו everyone had a facelift, everyone got the boot in ו-everyone got the wrong time. הקטע המצולם והדמו שהוקלט הם עדות לכך שהשיר Everybody Had a Hard Year, שהפך לחלק של ג'ון בשיר I've Got A Feeling של פול, היה כבר קיים בדצמבר 1968.

הנה הקטע:

מעניין לציין שבסדרה Get Back יש קטע שבו שר ג'ון בבדיחותeveryone got a hard on ופול מתמוגג מצחוק.

הנה הקטע:

בשנת 2002 יצא האלבום Love Streams שהוא אלבום הבכורה של להקה גרמנית בשם März ובו שיר מאד מפתיע ויפה בשם Everybody Had a Hard Year. המילים אינן אותן המילים כמו בשיר של ג'ון לנון ושמו לא מופיע תחת הקרדיט לשיר, אבל המנגינה והמבנה של השיר מאד מזכירים את השיר שלו מאותה הקלטה של דצמבר 1968. גם אם זו אינטרפרטציה של השיר של לנון ממש שווה להאזין לגרסה הזאת.

הנה השיר:



25 views0 comments
bottom of page