top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

כשהביטלס היו פול, ג'ורג', פיט...ורורי

ב-1 בפברואר 1962 הופיעו הביטלס בעיירה ווסט קירבי הנמצאת בחצי האי וויראל, מעבר לנהר המרזי, במרחק של כ-16 ק"מ מליברפול. ההופעה התקיימה באולם ללימוד ריקודים Macdonna Hall, שמעל בית הקפה Thistle Café. מאחר והופעות של להקות לא התקיימו בדרך כלל באולם הזה, הצליח בריאן אפשטיין לשכנע את בעל המקום להציג את האולם בתור מועדון The Beatle Club, ואת ההופעה כאירוע הפתיחה שלו, למרות שהביטלס לא חזרו להופיע בו שוב. הערב נפתח בשעה 19:00 עם הופעת חימום של להקת Steve Davies and The Drifters, ונסגרה בשעה 23:00, לאחר ההופעה של הביטלס.


ההופעה הזו הייתה חד פעמית במספר מובנים:


ראשית, זו הייתה ההופעה היחידה שקיימו הביטלס באולם הזה;


שנית, זו הייתה ההופעה הראשונה שארגן בריאן אפשטיין תמורת עמלה, שהייתה 10% מהתשלום של 18 פאונד שקיבלו הביטלס, סכום יחסית גדול עבורם באותה תקופה, שבה קיבלו בין 10 ל-15 פאונד להופעה;


שלישית, זו הייתה ההופעה היחידה שבה הופיע רורי סטורם כחבר בלהקת הביטלס, לצדם של פול מקרטני, ג'ורג' הריסון ופיט בסט. מסתבר שבאותו יום בצהריים הופיעו הביטלס במועדון הקאברן, וכבר אז החל ג'ון לנון לסבול מכאבי גרון, דבר שמנע ממנו להופיע באותו ערב. בריאן שקל לבטל את ההופעה, אך האמרגן סם ליץ' הציע לו לא לעשות זאת ולקחת את רורי סטורם מלהקת Rory Storm and the Hurricanes כממלא מקומו של ג'ון. בריאן דיבר עם רורי שנענה בחיוב. הפעם הבאה שמישהו ימלא את מקומו של חבר בלהקת הביטלס הייתה במחצית הראשונה של חודש יוני 1964, כאשר ג'ימי ניקול החליף את רינגו סטאר שנאלץ להתאשפז בבית החולים, למשך 13 יום.


5 views0 comments
bottom of page