top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

יום הולדתו האחרון של ג'ון לנון

ג'ון לנון מצא את עצמו בבוקר של יום חמישי, ה-9 באוקטובר 1980, באולפני Hit Factory בניו יורק, שם עבד עוד מהיום הקודם בשעה 13:00, על אלבומו החדש, Double Fantasy, אחרי הפסקה של חמש שנים. ג'ון היה נלהב ונרגש לקראת צאתו של Double Fantasy, שמבחינתו היה חייב להיות לא פחות ממושלם. בשעה 10:00, אחרי 21 שעות עבודה באולפן, חזרו ג'ון ויוקו אונו לדירתם בבניין דקוטה כדי לחגוג שם את יום הולדתו ה-40, יחד עם שון, שגם באותו יום מלאו לו 5 שנים. באותו בוקר, לא ידעו השניים שזה עומד להיות עום הולדתו האחרון של ג'ון לנון.

בתמונות שצולמו באולפן באותו בוקר, ככל הנראה ע"י יוקו, נראה ג'ון שמח, כשהוא מציג למצלמה את המתנות שקיבל ממנה, עניבה שהיא סרגה לו, שעון זהב יוקרתי מסדרה Ref. 2499/100 של המעצב Patek Philippe, שרכשה בחנות Cartier, וסיכה של דגל ארה"ב משובצת ביהלום ואבני אודם, שקנתה לו בחנות התכשיטים Tiffany תמורת 75,000 דולר. יוקו בחרה בסיכה המיוחדת הזו, מאחר וג'ון עמד להיות זכאי, באמצע שנת 1981, לאזרחות אמריקאית, אחרי שחלפו חמש שנים מאז קבלת ה-green card.

כבר משעות הבוקר המוקדמות, התאספו עשרות מעריצים מחוץ לבניין דקוטה, מבלי שידעו שג'ון לא בדירה, ושתי מעריצות פרשו על המדרכה סדין שעליו נכתב Happy Birthday John Lennon. ג'ון הצליח לחמוק לתוך הבניין בלי שהמעריצים הספיקו לראות אותו, ובדריה חגג עם שון, כיבו נרות ואכלו מעוגת יום הולדת. בסביבות השעה 17:00 נראה בשמיים מטוס ששכרה יוקו, חג תשע פעמים מעל הסנטרל פארק, מול בניין הדקוטה, וכותב בשמיים Happy Birthday John & Sean – Love Yoko. המוני המעריצים רצו באותו רגע אל עבר הפארק בתקווה לראות את ג'ון יוצא אל אחד החלונות של דירתו כדי לצפות במטוס. בסופו של דבר, הם ראו רק את שון ואת פרד סימן, העוזר האישי של ג'ון ויוקו, שכן באותו זמן היה ג'ון שקוע בשינה עמוקה אחרי הלילה הארוך שבילה באולפן ההקלטות. מאוחר יותר יצאה יוקו אל מחוץ לבניין דקוטה כדי להודות למעריצים, ולהודיע להם שג'ון ישן ולא ייצא אליהם.


בהמשך היום, הודיע סימן ​​לעיתונות:

באביב הבא יערכו ג'ון ויוקו סיבוב הופעות ביפן, ארה"ב ואירופה, ויחזרו לבקר באנגליה, לאחר היעדרות של תשע שנים.


3 views0 comments
bottom of page