top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

זה פול המלוכלך או רק הכפשות?

בשנת 1968 הקים ג'ון לנון הרכב מוזיקלי על (super group) חד פעמי בשם Dirty Mack, שהופיע ב-11 וב-12 בדצמבר, במסגרת מופע טלוויזיוני מיוחד של הרולינג סטונס, The Rolling Stones Rock and Roll Circus. זו הייתה הופעתו הראשונה של ג'ון לנון בלי פול, ג'ורג' ורינגו, מאז הקמת הביטלס.


חוץ מההרכב Dirty Mack, השתתפו במופע The Rolling Stones Rock and Roll Circus גם הזמרת מריאן פיית'פול והלהקות Jethro Thull, The Who, Taj Mahal וכמובן, The Rolling Stones.


בהרכב הזה השתתפו אריק קלפטון מלהקת Cream, מיץ' מיטשל מלהקת Jimmi Hendrix Experience וקית' ריצ'ארדס מלהקת The Rolling Stones. ההרכב ביצע שני שירים: Yer Blues ו-(Her Blues (Whola Lotta Yoko, ובשיר האחרון הצטרפו אליו יוקו אונו והכנר הישראלי והשגריר של רצון טוב מטעם אונסק"ו, עברי גיטליס. גאווה ישראלית!


אני מצרף קטע שיצא רק לאחרונה של קטע נדיר שבו ההרכב Dirty Mack עושה חזרות על השיר Revolution:


אני מצרף קטע של חזרות שעשה ההרכב Dirty Mack:


אני מצרף את הופעתה של ההרכב Dirty Mack עם השיר Yer Blues במופע The Rolling Stones Rock and Roll Circus:


במהלך השבוע הראשון של חודש אפריל 2019 הוקרנה בארה"ב גרסה רימסטרד של המופע The Rolling Stones Rock and Roll Circus, וב-7 ביוני 2019 ייצא סט רימנסטרד הכולל 4 דיסקים ו-3 תקליטי ויניל.


השם Dirty Mack הוא סלנג באנגלית לרכילות מכפישה על מישהו מאחורי גבו, אבל יש הטוענים שזו הייתה עקיצה של ג'ון לנון לפול מקרטני, והוא רמז ל-Dirty Macca.


6 views0 comments
bottom of page