top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

העידן שבו פועל הוא המנהל


ב-1 בספטמבר 1967, בדיוק חמישה ימים אחרי מותו הטראגי של בריאן אפשטיין, מנהל להקת הביטלס, נפגשו ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו בביתו של פול בלונדון, בקרבת אולפני EMI. מטרת הפגישה הייתה לדון על התוכניות העתידיות של הלהקה, במיוחד עכשיו כשבריאן איננו עוד והאלבום Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band הפך ללהיט היסטרי. במפגש נכח גם איש יחסי הציבור של הלהקה, טוני בארו, שהתבקש ע"י פול להגיע לפני כל האחרים.


פול הציג בפני בארו ציור של עיגול פרוס לשמונה פרוסות, כאשר כל פרוסה ייצגה קטע בעלילתו של סרט שפול רצה שהביטלס יצלמו תחת השם Magical Mystery Tour. על כל פרוסה כתב פול את המילים Commercial, Introduce Tour, Get On Coach, Courier Introduces, Recruiting, Marathon, Laboratory Sequence, Stripper and Band ו-End Song.


פול הבהיר לבארו שהמטרה שלו הייתה ליצור סרט עלילתי באורך מלא שיוצג בבתי הקולנוע והוא יהיה מעין תחליף לסיבובי ההופעות של הביטלס שהפסיקו להתקיים לפני כשנה. פול הוסיף שאם הביטלס יצליחו להפיק מדי שנה סרט עלילתי מצליח בהשתתפותם, קהל הרבה יותר גדול מזה שהיה מגיע להופעות שלהם יגיע לבתי הקולנוע והרווחים שלהם יהיו עצומים.


כאשר סופסוף הגיעו ג'ון, ג'ורג' ורינגו, הציג להם פול את הקונספט של הסרט ונתן לכל אחד מהם שני קטעים כאשר הוא מבקש מהם לצקת לתוכם תוכן מוזיקלי ומערכון תוך וציין שאורכו של כל קטע יהיה בין 10 ל-15 דקות. פול הסביר שהרעיון הכללי של הסרט בא מקונספט הטיולים שנהגו לעשות בליברפול ושבהם נסעו כולם באוטובוס שכור לחוף הים. אז נהגו לכנות את הסיורים הללו "סיורי מסתורין" ובסרט הם יוסיפו גם נופך של פנטזיה עם ארבע דמויות של קוסמים שיעשו פלאים. פול הוסיף שהצילומים יתחילו בשבוע הבא ועד אז חייבים לארגן אוטובוס צהוב ומעוטר בצבעים פסיכדליים, צוות של שחקנים ובדרנים, צלמים וצוות טכני. כמו כן, עליהם לקבוע את המסלול שבו ייסע האוטובוס בדרכו למחוז קורנוול שבמערב האי הבריטי.


כך, במפגש הזה ניתן האות לעידן חדש בסיפור של הביטלס, עידן של אחרי בריאן אפשטיין, כאשר הלהקה פעלה ללא מנהל רשמי ופול משמש המנהל בפועל בלי שאף אחד בחר בו.

22 views0 comments
bottom of page