top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

המוזיקה של הביטלס הייתה מתה


בין ה-2 בפברואר ל-3 במרץ 1963 השתתפו הביטלס בסיבוב ההופעות של הזמרת הלן שפירו בת ה-16. בסיבוב ההופעות של הלן שפירו ביצעו הביטלס ארבעה שירים והם Chains, Keep Your Hands Off My Baby, A Taste of Honey ו-Please Please Me, ומדי פעם ביצעו במקום השיר האחרון את Love Me Do או את Beautiful Dreamer.


סיבוב ההופעות הזה היה הראשון בסדרה של סיבובי הופעות שבהם שיבץ בריאן את הביטלס, ובהם עמדו בראשם זמרים מובילים שהיו כוכבי הערב. המטרה של בריאן הייתה לחשוף את הביטלס שעדיין לא היו מאד מוכרים, לקהלים חדשים ברחבי בריטניה, בזכות הפופולריות הגדולה של כוכב סיבובי ההופעות. אחרי סיבוב של הלן שפירו באו סיבוב ההופעות של הזמרים טומי רואו וקריס מונטז וסיבוב ההופעות של הזמר רוי אורביסון. הנוסחה של סיבובי ההופעות הללו הייתה כזו שבמהלכן הופיעה רשימה של אמנים ולהקות שהיו כמעין הופעות חימום לקראת הכוכב של הערב שסגר כל הופעה. ככל שהאמנים והלהקות היו פופולריים יותר, כך הם שובצו קרובים יותר לכוכב הערב. במקרה של סיבוב ההופעות של הלן שפירו, שובצו הביטלס במקום הרביעי מתוך עשרת אמנים ולהקות שהופיעו לפניה, דבר שמצביע על הפופולריות היחסית נמוכה של הביטלס באותו זמן. בסיבוב ההופעות של רוי אורביסון שנערך בחודשים מאי-יוני 1963, הפופולריות של הביטלס הייתה די גבוהה ולכן הם שולבו במקום אחד לפני אורביסון ודי מהר עברו להיות, במקומו, כוכבי הערב שסגרו כל הופעה.


בשנת 1970 סיפר ג'ון דבר מאד מעניין על סיבוב ההופעות של הלן שפירו:

בסיבוב ההופעות שלנו עם הלן שפירו המוזיקה שלנו הייתה מתה. הרגשנו גרוע בגלל שהיינו צריכים להצטמצם מההופעות של שעה או שעתיים, כמו אלה שעשינו בליברפול או בהמבורג או באנגליה בלי אמן שהיה כוכב הערב, להופעה בת 20 דקות בלבד, ולחזור על אותן 20 דקות בכל ערב. בגלל זה לא השתפרנו אז כמוזיקאים. עשינו מאמץ אדיר כדי להופיע באותן הופעות והרגשנו שזה היה הסוף שלנו. ג'ורג' ואני כל הזמן אמרנו את זה כי ממש התגעגענו להופעות שלנו במועדונים. שם באמת עשינו מוזיקה


חברי הביטלס יעשו מאז, הופעות של כ-20 דקות בלבד, כשהם כוכבי הערב והרבה זמרים ולהקות הופיעו לפניהם כמעין הופעות חימום. ג'ון וג'ורג' הובילו בשנת 1966 את ההחלטה להפסיק להופיע, ועד אז לא הצליחו להשתחרר מהתחושה שכאשר ההם על הבמה, בניגוד לאולפן, המוזיקה של הביטלס הייתה מתה.

18 views0 comments
bottom of page