top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

היסטוריה של תמונה


התמונה המפורסמת של הצלמת אנני לייבוביץ' שבה נראה ג'ון עירום, מחבק את יוקו אונו הלבושה בשחור, הופיעה על שער המגזין Playboy ב-22 בינואר 1981. זו לא התמונה האחרונה בחייו של ג'ון אלא זו שצולמה מאוחר יותר ובה הוא חותם על עטיפת האלבום Double Fantasy כשהרוצח שלו לצדו, אך ללא ספק היא אחת התמונות המשמעותיות ביותר בחייו. באפן אירוני התמונה הזו נראית כמו סוג של תחזית שחורה לגבי מה שעומד לקרות מספר שעות אחרי שהיא צולמה, ב-8 בדצמבר 1980. זו תמונה עצובה ומצמררת גם יחד.


לייבוביץ' סיפרה על אותו יום:

צילמתי מספר תמונות פולארויד של ג'ון ויוקו כשהם שוכבים במיטה. כשג'ון הביט בהן הוא אמר "תפסת את מערכת היחסים שלנו בצורה מושלמת". אחרי שבילה את חמש השנים האחרונות בתור עקר בית, כשהוא מטפל בבנו שון, היה האלבום החדש שלו, Double Fantasy, כרטיס החזרה שלו לעולם המוזיקה. הוא לקח אותי הצידה ואמר לי שהוא יודע שהמגזין Playboy רוצה רק תמונה שלו עבור הכריכה אבל שהוא רוצה שגם יוקו תופיע לצדו. הוא אמר לי שזה מאוד חשוב לו.


אחרי שג'ון ביקש מלייבוביץ' שגם יוקו תופיע בתמונה שכן גם שיריה נכללים באלבום Double Fantasy, עלה במוחה הרעיון לשחזר את התמונה של האלבום Two Virgins משנת 1968, ובה שניהם עומדים עירומים לחלוטין. עם זאת, יוקו לא רצתה להתפשט שוב מל המצלמה והיה צריך לחשוב על רעיון שונה. אז העלה ג'ון את הרעיון שהוא יפיע עירום כשהוא מחבק את יוקו הלבושה. אחרי שלייבוביץ' צילמה מספר תמונות פולארואיד כניסיון הגיע הזמן לצילום עצמו. ג'ון הביט ביוקו ויוקו הביטה בג'ון עד ששניהם שכחו מנוכחותה של לייבוביץ'. אז נישק ג'ון את יוקו והתמונה צולמה. אין שום דבר מורכב בצילום הזה, זהו צילום נקי של רגע שהוחלט עליו דקות לפני כן. מדובר בבני זוג שמראים את הניגודיות ביניהם. ג'ון עירום, יוקו לבושה בשחור ונשיקה שנראית כמו פרידה.

36 views0 comments
bottom of page