top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

החמה והאדומה של המבורג - Red Hot

כאשר הופיעו הביטלס במועדון Star Club בהמבורג, ב-25 וב 31 בדצמבר 1962, הם הוקלטו ע"י הזמר הליברפולי, קינגסייז טיילור, מנהיג הלהקה זמרת הקבוצה Kingsize Taylor and The Dominoes. ב-8 באפריל 1977 יצא חלק מההקלטות הללו באלבום הכפול Live! At The Star-Club In Hamburg, Germany, ע"י חברה גרמנית בשם Lingasong. חברי הביטלס לשעבר לא רצו שההקלטות הללו יראו אור, גם כי הסאונד היה גרוע מאוד וגם כי היו מאוד לא מרוצים מהביצוע שלהם בהופעות הללו. צריך לזכור שזה היה הביקור האחרון של הביטלס בהמבורג, אשר נעשה בחוסר רצון רב, ורק משום שהייתה להם התחייבות וחוזית קודמת ואחרונה. באותם ימים היו חברי הביטלס בציפיה מאד גדולה ליציאת האלבום הראשון שלהם, Please Pleae Me, בעוד מספר שבועות, ב-22 במרץ 1963. מבחנתם, המבורג כבר מזמן מלאה את תפקידה בדרך שלהם לתהילה.


למרות הסאונד הרע, מהוות ההקלטות בהמבורג הזדמנות נדירה להתרשם מהסגנון הפרוע של הביטלס באותה תקופה, ומההופעות המטורפות, האינסופיות והתזזיתיות שלהם בהמבורג, שהיה בית ספר האמיתי עבורם. ג'ורג' הריסון אמר על ההקלטות הללו:

אלה ההקלטות האכזריות ביותר שאי פעם בוצעו בשמנו. מדובר באדם שיכור שמקליט להקה של שיכורים

אחרי שחברת Sony Music התכוונה להוציא, בשנת 1991, שני אלבומים נפרדים על בסיס ההקלטות בהמבורג, קיבלה חברת Apple, רק בשנת 1998, את הזכויות עליהן. עם זאת, היא לא מתכננת להוציא את ההקלטות האלה, שממשיכות לצאת במספר בוטלגים, כולל ההקלטות המלאות החושפות את הביטלס מבצעים את השיר Red Hot, שלא נכלל במהדורות הקודמיות שיצאו, וזאת, משום שלא קינגסייז טיילור הקליט אותו אלא אדריאן ברבר, מי שהיה באותה עת, מנהל הבמה של המועדון The Star Club, וחבר להקה נוספת מליברפול, The Big Three.


השיר Red Hot הוא שיר רוק שהקליט הזמר בילי "דה קיד" אמרסון, באולפן ההקלטות האגדי, Sun Studio, בממפיס, טנסי, ב-31 במאי 1955. השיר הזה זכה להצלחה ובוצעו לו גרסאות כיסוי שונות, כשהמוכרת יותר היא זו של בילי לי ריידי ולהקתו, The Little Green Men, שבוצעה גם היא באולפן Sun Studio, בינואר 1957.

הנה השיר Red Hot בביצוע Billy "The Kid" Emerson:


הנה השיר Red Hot בביצוע Billy Lee Riley:


בגרסה של הביטלס לשיר Red Hot, הפגין ג'ורג' הריסון, כזמר המוביל, יכולת גבוהה של שירת רוק'נ'רול מחוספסת. מהאזנה לביצוע הזה, ברור שהוא הושפע מהגרסה שהקליט בילי לי ריילי.


הנה השיר Red Hot בביצוע הביטלס:


0 views0 comments
bottom of page