top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הזוגיות של ג'ון ופול, הזוגיות של פול וארט

בתחילת שנת 1970 התוודע העולם לפירוק להקת הביטלס, ובערך באותו זמן, התפצל הצמד סיימון וגרפונקל. בעוד שלהקת הביטלס מעולם לא התאחדה מאז, ההרכב סיימון וגרפונקל התאחד מספר פעמים, כשהפעם האחרונה הייתה בפסטיבל New Orleans Jazz and Heritage Festival, שהתקיים ב-24 באפריל 2010.


הנה השיר Bridge Over Troubled Water בהופעה האחרונה של סיימון וגרפונקל, בפסטיבל New Orleans Jazz and Heritage Festival:


ב-1 במרץ 1975 התקיים טקס פרסי הגראמי ה-17, וג'ון לנון יחד עם פול סיימון עלו לבמה כדי להעניק את פרס תקליט השנה ואז הם אמרו:

ג'ון:

אני ג'ון, ניגנתי עם שותפי, פול

סיימון:

אני פול, ניגנתי עם שותפי, ארט


אחרי שהכריזו על התקליט הזוכה, I Honestly Love You של אוליביה ניוטון ג'ון, עלה לבמה ארט גרפונקל כדי לקבל את הפרס בשמה ואז נאמרו הדברים האלה:

ג'ון (פונה אל סיימון כשהוא מצביע על גרפונקל):

אתם מתאחדים?

סיימון (פונה אל ג'ון כשהוא מצביע על גרפונקל):

אתם מתאחדים?


הנה הקטע מ טקס פרסי הגראמי ה-17:


יש לי זיכרונות מעולים מג'ון לנון, כשפגשתי אותו באותו לילה עם יוקו אונו ודייוויד בואי. זה היה באמצע שנות ה-70, וכולנו חזרנו מאיזו טקס. נכנסנו לדירה של ג'ון בבניין דקוטה, ודייוויד בואי בא אתנו. פתאום לקח אותי ג'ון לחדר השינה שלו. כך מצאתי את עצמי עם ג'ון יושבים על המיטה שלו, בעוד שבאותו ערב הייתה הפעם הראשונה שנפגשנו. אז אמר לי ג'ון "ארטי, אתה חזרת לאחרונה לעבוד עם פול שלך. אני מקבל שיחות מפול שלי שנמצא עכשיו בניו אורלינס, ומבקש ממני שנעבוד ביחד. אני חושב על זה, אבל אני לא בטוח. איך זה היה כשחזרת לעבוד עם פול שלך?"

בשאלתו, התכוון ג'ון לכך שבתחילת שנת 1975 הקליטו סיימון וגרפונקל ביחד את השיר My Little Town, שנכלל באלבומים Still Crazy After All These Years של סיימון, ו-Breakaway של גרפונקל. לגבי השיחות שקיבל מפול מקרטני, התכוון ג'ון לזה שפול רצה שהוא ישתתף בהקלטות האלבום Venus and Mars.


הנה השיר My Little Town של סיימון וגרפונקל:


גרפונקל המשיך וסיפר:

ג'ון לנון הגדול שקל איתי את האפשרות לאחד כוחות עם פול מקרטני הגדול, כאילו אני ממש קולגה שלו. אמרתי לו "ג'ון, זכור שאתה ופול יצרתם ביחד תערובת מוזיקלית שהייתה תופעה מדהימה. אם אתם מסוגלים לשחזר את ההנאה שבצליל המיוחד שיצרתם, ואת תחושת ההרפתקנות המוזיקלית שלכם, וגם להתעלם מהסכסוכים מהעבר, לכו על זה. מה שאני הצלחתי באיחוד שלי עם פול שלי, הוא לייצר שוב את ההרמוניה והצלילים שמילאו אותנו. אם תצליחו גם אתם, זה ימלא אתכם ויהיה לכם כיף". חשבתי אז שג'ון רוצה לחזור לעבוד עם פול מקרטני, וזה היה נראה לי כדבר מאוד פשוט ולא מסובך. אחרי הכל היה מדובר בלעשות מוזיקה ולא בעניין אישי ומורכב


נראה שג'ון הרגיש שגרפונקל הוא האדם היחידי שאתו היה יכול להתייעץ בעניין איחוד כוחות אפשרי עם פול מקרטני. עם זאת, נראה שהאיחוד עצמו היה צעד קשה מדי למימוש מבחינת ג'ון והדבר לא יצא לפועל.


הנה דבריו של גרפונקל בסרט Beatles Stories:


35 views0 comments
bottom of page