top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ההופעה האחרונה של ג'ון לנון

בתקופת הסולו' מיעט ג'ון לנון להופיע מול קהל, ובין ה-11 בדצמבר 1968 (עוד לפני פירוק הביטלס) ועד ה-18 באפריל 1975, הוא השתתף רק שמונה הופעות, כאשר בשתיים מהן היה אמן אורח בהופעות של אחרים.


אלה ההופעות שבהן הופיע ג'ון. ראוי לציין חמש מהן התקיימו למען מטרות צדקה או מטרות פוליטיות:

(1) הופעה במסגרת פסטיבל Toronto Rock and Roll Revival, שהתקיימה ב-13 בספטמבר 1969;

(2) הופעה בשם Peace For Christmas, שהתקיימה ב-15 בדצמבר 1969, למען ארגון UNICEF;

(3) אמן אורח בהופעה של פרנק זאפה, שהתקיימה ב-6 ביוני 1971;

(4) הופעה במסגרת The John Sinclair Freedom Rally, שהתקיימה ב-10 בדצמבר 1971, למען שחרורו של ג'ון סנקלייר מהכלא;

(5) הופעה במסגרת Rally for Attica State Prison, שהתקיימה ב-17 בדצמבר 1971 למען משפחות קרבנות המהומות בבית הכלא אטיקה סטייט;

(6) שתי הופעות במסגרת One To One Concert, שהתקיימו ב-30 באוגוסט 1972, למען בית הספר Willowbrook School for Children. שתי ההופעות האלה היו האחרונות שקיים ג'ון, כשהוא האמן המרכזי, והן גם שתי האחרונות שבהן הופיע יחד עם יוקו אונו.

(7) אמן אורח בהופעה של אלטון ג'ון, ב-28 בנובמבר 1974. זו הייתה ההופעה האחרונה של ג'ון מול קהל של רוכשי כרטיסים.


ב-18 באפריל 1975, השתתף ג'ון במופע בידורי טלוויזיוני בשם A Salute to Sir Lew Grade: The Master Showman, שהתקיים במלון וולדורף אסטוריה, שבניו יורק. זהו מופע שהתקיים לכבוד האמרגן הבריטי ליו גרייד, ונטלו בו חלק, חוץ מג'ון, השחקנים קירק דאגלס, ג'ין קלי, ג'ולי אנדרוז ואורסון וולס, הקומיקאי פיטר סלרס, והזמר טום ג'ונס. זו הייתה הפעם האחרונה שהופיע ג'ון מולן קהל.


השתתפותו של ג'ון במופע הזה הייתה מאד תמוהה, שכן מדובר במשהו שונה לגמרי מכל מה שעשה קודם לכן. גם הופעתו הבימתית הייתה מאד לא אופיינית לו: ג'ון לבש סרבל אדום מבריק, כשהוא מסורק בקפידה לאחור, ולצדו הופיעה להקה בת תשעה נגנים, כשכולם לבושים בסרבלים שחורים מבריקים, ראשיהם מגולחים ובעורפיהם מסיכות. ההרכב הוצג תחת השם Etcetera, אם כי במערכת התופים שלו הופיעו האותיות BOMF, שהם ראשי התיבות של שמו האמיתי: Brothers Of Mother Fuckers. ג'ון ליווה את עצמו בגיטרה אקוסטית, וביצע את השירים Slippin' and Slidin ו-Stand by Me, כחלק מקידום אלבומו החדש, Rock 'n' Roll, שיצא חודשיים קודם, ואת השיר Imagine, בו שינה את אחד הבתים, ובמקום:

Imagine there's no countries It isn't hard to do Nothing to kill or die for And no religion, too

...ג'ון שר:

Imagine there's no countries It isn't hard to do Nothing to kill or die for And no immigration, too


4 views0 comments
bottom of page