top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הדרך הארוכה והמפותלת של פול מקרטני אל מחוץ לביטלס - The Long and Winding Road


פול מקרטני הלחין את השיר The Long and Winding Road בחודש ספטמבר 1968, בזמן ההקלטות על האלבום הלבן שהתנהלו באווירה קשה. המילים של השיר נכתבו בהשראת יחסיו עם ג'ון לנון והן משקפות את ההבנה שהתחילה לחלחל בראשו של פול, כי הלהקה שהוא כל כך אהב עוברת תקופה מאוד קשה, וכבר אפשר אפילו להתחיל לדמיין את סופה.


השיר היה מבחינתו של פול, במידה מסוימת הקש ששבר את גב הגמל ואחד הטריגרים להחלטתו להכריז לעולם באופן בלתי צפוי, גם אם בצורה מרומזת, על עזיבתו את הביטלס. כך, כששמע את העיבוד שנעשה לשיר הזה עבור האלבום Let It Be, הוא הוכה בהלם וניסה ליצור קשר עם המפיק המוזיקלי פיל ספקטור, ללא הצלחה. פול סיפר:

נשלחה אלי גרסת רמיקס של השיר שלי The Long and Winding Roadבתוספת של נבל, כלי נשיפה, תזמורת ומקהלת נשים. אף אחד לא שאל אותי לדעתי. לא יכולתי להאמין. לעולם לא הייתי מוסיף שירת נשים בתקליט של הביטלס. ההקלטה הגיעה אלי עם פתק שכתב המנהל העסקי אלן קליין שבו אמר שלדעתו השינויים הללו נחוצים. אני לא מאשים את פיל ספקטור שעשה את זה, אבל כל זה מראה שאין לי יותר מקום בלהקת הביטלס ורק הייתה לי השלייה שעדיין יש לי קצת שליטה על מה שקורה, כי עכשיו ברור שכבר אין לי. שלחתי לקליין מכתב וביקשתי ממנו לשנות כמה מהדברים שנעשו ברמיקס של השיר שלי


וכך כתב פול לאלן קליין:

אדוני היקר,

מעכשיו, אף אחד לא רשאי להוסיף או להסיר דבר מהקלטה של ​​אף אחד מהשירים שלי ללא רשותי. האזנתי לעיבוד החדש של The Long and Winding Roadואני פוסל אותו. אני רוצה לשנות אותו לפי המפרטים הבאים:

1) יש להנמיך את כלי המיתר, כלי הנשיפה, השירה וכל הרעשים שנוספו

2) הקולות והכלים של הביטלס צריכים להיות בווליום הגבוה המקורי שלהם

3) יש להסיר את הנבל לחלוטין בסוף השיר ולהחליף אותו בצלילי הפסנתר המקוריים

4) אל תעשה את זה שוב לעולם


אלן קליין אפילו לא התייחס למכתב של פול וזה הניע אותו, בין יתר הדברים שקרו, להיפרד מהביטלס. הוא הבין שבתוך הלהקה כבר לא הייתה לו אמירה אפילו לגבי המוזיקה שלו.


הדבר המעניין הוא שפול שמאד מודע לקהל שמגיע להופעות שלו, בין היתר, כדי לשמוע שירים של הביטלס בביצועים המוכרים להם מתוך התקליטים הרשמיים, מבצע בהן את השיר The Long and Winding Road עם חלק מהעיבודים שהוא הטיל עליהם וטו. הנה ביצוע של פול של השיר The Long and Winding Road באחת ההזדמנויות הראשונות שהוא ניגן אותו מול קהל, יחד עם להקתו ווינגס, באולם Myer Music Bowl, במלבורן, אוסטרליה, ב-13 בנובמבר 1975:



89 views0 comments
bottom of page