top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

האם התכוון ג'ון לאחד מחדש את הביטלס?

ג'ון לנון נרצח אחרי שחזר לעסוק במוזיקה בצורה מקצועית, לאחר הפסקה בת 5 שנים, והוציא את האלבום המשותף לו וליוקו אונו, Double Fantasy. אחרי הרצח התחילו לצוץ הערכות שונות לגבי צעדיו העתידיות של ג'ון אלמלא היה נרצח. ההערכות מדברות על הוצאת אלבומים נוספים, סיבוב הופעות, ביקור באנגליה, כולל בליברפול, פגישה משותפת עם פול, ג'ורג' ורינגו, ואפילו איחוד, גם אם זמני, של להקת הביטלס.


בספר The Dream Is Over מאת קית' בדמן, שיצא בשנת 2000, מובא ציטוט מפיה של יוקו המספרת:

ימים ספורים לפני מותו האכזרי, תכנן ג'ון לחזור לאנגליה ולאחד שם את הביטלס. החלום הגדול ביותר שלו היה לשחזר את הקסם המוזיקלי של השנים הראשונות יחד עם פול, ג'ורג' ורינגו. החלום הזה היה מותנה בהצלחה של השיר Starting Over. ג'ון היה אנגלי בלבו ורצה לחזור לשורשים שלו אבל הוא רצה לעשות את זה בסטייל. ג'ון דן באפשרות לחזור לאנגליה אם השיר Starting Over יגיע לראש מצעד הפזמונים. אם זה היה קורה, התכוון ג'ון, להפליג לאנגליהף יחד עם שון איתי באניה QE2, והוא מאד התלהב מהרעיון. ג'ון מעולם לא היה ברוגז עם פול, ג'ורג' ורינגו, למרות מה שאנשים חושבים. היו אמנם חילוקי דעות ביניהם, ולפעמים חילוקי דעות קשים, אבל אף הם לא ניתקו לחלוטין את קשרי החברות ביניהם. הם פשוט התפרקו מכיוון שלכל אחד היו משפחות לדאוג להן. בסופו של דבר, הרגיש ג'ון שהם הולכים בדרך משותפת כבר מספיק זמן, ושכעת, אחרי שהתבגרו, היו מספיק בשלים כדי לנסות לכתוב ולהקליט שירים חדשים.


זמן קצר לפני מותו, אמר ג'ון אמר בריאיון למגזין Playboy, בספטמבר 1980, דברים שונים, בלשון המעטה:

פלייבוי: ג'ון, אני יודע שנשאלת על זה אלף פעם, ובכל זאת, האם אפשר להעלות על הדעת את האפשרות שהביטלס יתאחדו ויעשו ביחד קצת מוזיקה?

לנון: אתה היית רוצה לחזור לבית הספר התיכון? למה לי לחזור 10 שנים אחורה? כדי לספק לך אשליה שאני יודע שלא קיימת? זה לא יכול לקרות.

פלייבוי: אז תשכח מהאשליה שלי. מה עם רק לעשות שוב מוזיקה נהדרת? האם אתה מכיר בעובדה שהביטלס עשו מוזיקה נפלאה?

לנון: למה צריכים הביטלס לעשות עוד מוזיקה? האם לא נתנו הביטלס הכל במשך 10 שנים? האם הם לא נתנו את עצמם, בעצם? אתה כמו המעריץ הטיפוסי שאומר, "תודה על כל מה שעשיתם למעננו בשנות ה-60, האם אתם יכולים לתת לנו רק עוד קצת? רק עוד נס אחד?"

פלייבוי: אני לא מדבר על ניסים, רק על מוזיקה טובה.

לנון: האם הזמרים דין מרטין וג'רי לואיס היו צריכים להישאר ביחד כי אני ככה אהבתי אותם? מה זה הציפיה הזו שנעשה דברים כי ככה אנשים רוצים? כל העניין בביטלס היה לעשות מה שאנחנו רוצים, לקחת אחריות על עצמנו.


2 views0 comments
bottom of page