top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ון מלך המשיח

באחד הערבים של חודש מאי 1968, בזמן שסינת'יה הייתה בחופשה ביוון עם מאג'יק אלכס, חבר של ג'ון לנון, הזמר דונובן וג'ני בויד, גיסתו של ג'ורג' הריסון, בילה ג'ון בחדר המוזיקה בביתו קנווד, יחד עם פיט שוטון, חבר ילדותו ועוזרו האישי באותה תקופה. השניים עישנו קנאביס והקליטו הקלטות ניסיוניות. בזמן שהשמש שקעה הודיע ג'ון לפיט:

פיט, אני חושב שאני ישו


פיט, שהיה רגיל לשגעונות של חברו, נותר הפעם המום. אחרי שהתאושש ביקש ממנו לא להגיד את זה לאיש. פיט הזכיר לו את התגובות הזועמות שקיבל רק לפני שנתיים, כשהצהיר שהביטלס יותר פופולריים מישו. ג'ון הסביר לו בתגובה, שזהו גורלו ושעליו להודיע על כך לפול, ג'ורג' ורינגו בפגישה הקרובה שתתקיים במשרדי חברת Apple.

ואכן, ב-18 במאי 1968 התקיימה במשרדי Apple פגישה שבה נכחו ג'ון, פול, ג'ורג', רינגו, פיט שוטון, דרק טיילור, קצין העיתונות של החברה, וניל אספינל, המנכ"ל. ג'ון פתח את הישיבה והודיע לנוכחים שהוא גלגולו של ישו. הלסתות של כל כולם נשמטו בבת אחת.


פיט שוטון סיפר:

פול, ג'ורג', רינגו ויתר הנוכחים נסוגו לאחור, כשג'ון אמר את הודעתו. גם אחרי שהתאוששו אף אחד לא שאל את ג'ון לפשר ההודעה ואפילו לא ביקש ממנו שלא לדבר על זה מחוץ לחדר. "המשיח החדש" לא הכריז על תכניות ספציפיות בעניין זה וכולם אמרו שהם זקוקים לעוד זמן כדי להרהר לגבי משמעות ההודעה ולהחליט על הצעדים הבאים.


ברגע זה הישיבה התפזרה וכולם הלכו ביחד למסעדה. בזמן שהם המתינו שיושיבו אותם, ניגש אחד הסועדים, שהכיר את ג'ון, ואמר לו שלום. ג'ון הביט בו ואמר לו בנימה הכי רצינית שיכול היה:

אני ישו

האיש החזיר לו חיוך ואמר:

מה, באמת? אגב, אהבתי את התקליט האחרון שלכם.


מאז אותו יום לא הזכיר ג'ון יותר את הנושא, לרווחת כולם.


0 views0 comments
bottom of page