top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ון לנון הקים את הביטלס בליברפול ופירק אותם בדיסני וורלד

ב-20 בספטמבר 1969 התקיימה פגישה עסקית בהשתתפות ג'ון לנון, יוקו אונו, פול מקרטני, רינגו סטאר והמנהל העסקי של הביטלס, אלן קליין, שבה הודיע ג'ון שהוא עוזב את להקת הביטלס. פול ורינגו היו המומים מהידיעה וקליין, שידע עליה קודם, היה מופתע שג'ון מפר את הבטחתו לשמור על החלטתו זו בסוד, אפילו בפני חבריו. פול וקליין ביקשו מג'ון לא לתת לכך פומבי וג'ון נתן את הסכמתו. ב-10 באפריל 1970, פרסם פול, במסגרת שאלות ותשובות שניסח, שהוא לא מתכנן אלבום או סינגל חדש עם הביטלס, והדבר התפרש מיד כהודעה רשמית שהביטלס התפרקו.


ב-31 בדצמבר 1970, הגיש עורך דינו של פול, דייויד הירסט, תביעה משפטית כנגד ג'ון, ג'ורג', רינגו וקליין, במטרה לפרק את השותפות העסקית שחייבה אותם לחלוק ביניהם את הכנסותיהם עבור תמלוגים, גם אחרי פירוק הלהקה.


ב-12 במרץ 1971 פסק בית המשפט לטובתו של פול, וג'יימס ספונר מונה לכונס הנכסים של השותפות העסקית שבין חברי הביטלס.


ב-19 בדצמבר 1974, אחרי משא ומתן ארוך, הושגה הסכמה בין חברי הביטלס לשעבר בדבר פירוק השותפות, ונקבעה פגישה במלון פלאזה שבמנהטן, ניו יורק, על מנת לחתום על המסמכים. פול וג'ורג' הגיעו למלון ורינגו, שכבר הוסיף את חתימתו מבעוד מועד, היה על קו הטלפון. ג'ון, שהתגורר עם מאי פאנג לא רחוק מהמלון, החליט ברגע האחרון שלא להופיע. לעורך הדין של ג'ון היה מופתע כמו כולם ומיד צלצל אל ג'ון ממקום המפגש. פאנג ענתה לטלפון וסיפרה שאסטרולוג הודיע לג'ון שהכוכבים לא מסתדרים לטובתו. ג'ורג', שכבר סיכם עם ג'ון שהוא יצטרף להופעתו שתוכננה למחרת בערב במדיסון סקוור גרדן, זעם על היעדרותו הפתאומית של ג'ון, והודיע לפאנג כי לא יופיע עם ג'ון, וכך אמר לה:

התחלתי את סיבוב ההופעות הזה בלעדיו, ואני אסיים אותו בלעדיו.


ב-29 בדצמבר 1974, כ-15 שנה אחרי שהקים את להקת הביטלס בליברפול, הגיע עורך דינו של ג'ון לבית המלון Polynesian Village Resort שבמתחם דיסני וורלד, פלורידה, שם התאכסנו ג'ון, פאנג וג'וליאן, בנו, והפעם חתם ג'ון על המסמכים, שבהם כבר היו חתימותיהם של פול, ג'ורג' ורינגו. בזה פורקה רשמית השותפות בין חברי הביטלס.


ב-9 בינואר 1975 נתן בית המשפט הגבוה בלונדון תוקף משפטי לפירוק הלהקה.




30 views0 comments
bottom of page