top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ון ורוני - כמעט סיפור אהבה מאחורי הגב

בשנת 1964 הייתה שלישיית The Ronettes, אחד ההרכבים המצליחים ביותר בסצנת המוזיקה בארה"ב. ההרכב כלל את האחיות רוני (ורוניקה) ואסטל בנט ובת דודתן, נדרה טלי. השירים של ההרכב, Be My Baby, מאוגוסט 1963, ו-Baby, I Love You מנובמבר 1963, היו להיטים גדולים. באותה עת, היה ההרכב The Ronettes כל כך חשוב, שלהקת הרולינג סטונס הייתה להקת החימום בסיבוב ההופעות הראשון שלו בבריטניה, בינואר 1964.


הנה השיר Be My Baby:


הנה השיר Baby, I Love You:


בינואר 1964, פגשו חברי הביטלס את חברות The Ronettes, במהלך סיור ההופעות הראשון שלהן בבריטניה. הביטלס היו מעריצים גדולים מאד של הרכב ומאד רצו לפגוש אותן. רוני סיפרה בשנת 2018, בריאיון למגזין פיפל:

חברי הביטלס ראו אותנו מופיעות ב-Sunday Night at the London Palladium ואמרו "אנחנו חייבים לפגוש את הבנות האלה עם השיער הארוך והשחור והשסעים בחצאיות".


המפגש בין חברי הביטלס וחברות The Ronettes היה במהלך מסיבה שנערכה בלונדון. בשלב מסוים, לקח ג'ון לנון את רוני לאחד החדרים שבבית שבו נערכה המסיבה, והראה לה את אורות העיר שנשקפו מהחלון. רוני אמרה לו:

וואו, זה כל כך יפה

ג'ון ענה לה:

כמוך

למרות שג'ון היה נשוי לסינת'יה ורוני הייתה בת זוגו של המפיק של השלישייה, פיל ספקטור, ניסה ג'ון להוביל אותה למיטה שבמרכז החדר, אך רוני ואמרה לו:

אנחנו חייבים לחזור למטה, ג'ון

ג'ון לא היה רגיל לקבל סירוב ואמר לה:

אוקיי, אני מניח שהפסדתי הפעם


למרות זאת, הידידות בין השניים נמשכה, ורוני אפילו הסכימה, באחד הלילות, לצאת עם ג'ון לארוחת ערב במסעדה, אליהם הצטרפו ג'ורג' הריסון ואחותה של רוני, אסטל, וכן אמן, שהתלוותה אליהן במסע ההופעות בבריטניה. ראוי לציין, שבין ג'ורג', שעדיין לא הכיר את פטי בויד, לבין אסטל נרקמו יחסים רומנטיים בשלב הזה. כך סיפרה רוני:

אמי ליוותה אותנו לכל מקום. ג'ון וג'ורג אספו אותנו מהמלון ולקחו אותנו לארוחת ערב. הם היו כל כך נחמדים ומנומסים. הם שאלו את אמא שלנו "גברת בנט, האם תרצי להצטרף אלינו לארוחת הערב?" והיא אמרה "בטח, תן לי להביא את התיק שלי". אני כמעט מתתי, היינו בדיוק בגיל שבו רצינו לצאת לבד וליהנות, והנה אמא ​​שלנו באה איתנו. לא ידענו מה להגיד. אז לקחנו אותה לארוחת ערב כמו ילדות קטנות וטובות, וכמובן שג'ון וג'ורג היו ממש מנומסים ואמרו לה "אוקיי, גברת בנט, נחכה שתביאי את התיק". אני הסתכלתי עליהם ואמרתי להם "אנחנו רוצות לראות את אנגליה בלי האמא שלנו".


ג'ון ורוני המשיכו להיפגש במהלך השנים, בכל פעם שהיא ביקרה באנגליה או הוא ביקר בארה"ב. יחסיהם נשארו כל הזמן בגבולות של יחסים אפלטוניים. באוגוסט 1966, היו The Ronettes אחת מלהקות החימום בסיבוב ההופעות של הביטלס בארה"ב ובקנדה, אך רוני אולצה ע"י פיל ספקטור, שבינתיים נשאה לו, להישאר בבית וזאת, משום שקינא בחיבתה לג'ון. עם זאת, הידידות בין ג'ון לרוני נמשכה עד לרצח של ג'ון.


11 views0 comments
bottom of page