top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ון וסוני - סיפור אהבה מאחורי הגב ביער הנורווגי - Norwegian Wood

באמצע שנת 1963 התחיל לחפש ג'ון לנון דירה לשכור בלונדון. עד אז עמדה לרשות כל ארבעת חברי הביטלס דירה במרכז לונדון, שבה שהו כשהיו להם מחויבויות בעיר הבירה. אבל מאחר ואלה הלכו וגדלו, כל אחד חיפש סידור מגורים לעצמו. פול עבר להתגורר בבית משפחת אשר, ג'ורג' ורינגו עברו לדירה משותפת וג'ון חיפש דירה לעצמו, אשתו, סינת'יה, ובנם, ג'וליאן, שעדיין התגוררו בליברפול. רוברט פרימן, צלם שהחל באותה תקופה לעבוד עם הביטלס, הציע לג'ון לעבור לדירה שהוצעה להשכרה בבניין שבו התגורר עם אשתו, הדוגמנית סוני דריין. כך, הפכו שני הזוגות, לשכנים ולחברים טובים.


פיליפ נורמן גילה בספרו !Shout, משנת 1981, שסוני וג'ון התקרבו מאד ובילו שעות ארוכות בשיחות נפש עד שהחלו לנהל רומן חשאי שנמשך למעלה משנה. נורמן אף מספר שהשיר Norwegian Wood נכתב ע"י ג'ון בהשראת הקשר שקיים עם סוני. ג'ון סיפר בריאיון למגזין רולינג סטון משנת 1971:

השיר Norwegian Wood הוא על רומן שניהלתי. הייתי מאוד זהיר ופרנואידי כי לא רציתי שאשתי, סינת'יה, תדע שקורה משהו מחוץ לבית. תמיד היו לי כל מני פרשיות, אז ניסיתי להיות מתוחכם בכתיבה על הרומן כך שאי אפשר יהיה לדעת על מה מדובר"


ג'ון החל לכתוב את השיר Norwegian Wood בשוויץ, בעת ששהה בחופשה עם סינת'יה, ג'ורג' מרטין וארוסתו ג'ודי לוקהרט-סמית, בסוף ינואר 1965. באמצע מרץ 1965 נסעו רוברט וסוני יחד עם חברי הביטלס ונשותיהם, לאלפים האוסטריים לרגל הצילומים של סצנות הסקי בסרט !Help.

הנה השיר Norwegian Wood:


רוברט גילה בסופו של דבר על הרומן של אשתו עם ג'ון. סינתיה סיפ]רה בספרה, John, משנת 2005:

ערב אחד, זמן לא רב אחרי שעברנו לבית שלנו שמחוץ ללונדון, קנווד, נשמעה דפיקה בדלת. ג'ון פתח את הדלת ואני עמדתי לא הרחק מאחוריו. רוברט וסוני, צלם הביטלס ואשתו שהתגוררו בבניין שבו גרנו עד לאחרונה בלונדון, עמדו על סף דלת הבית. רוברט נראה זועם וסוני, בכתה. רוברט התעלם ממני ואמר שהוא רוצה לדבר עם ג'ון, וכולם עברו לסלון ואני עברתי למטבח. כעבור חצי שעה רוברט וסוני עזבו את הבית וג'ון הגיע למטבח. כששאלתי אותו מה קורה הוא משך בכתפיו ונעלם למעלה, לחדר המוזיקה. הנושא לא עלה שוב בינינו, אבל זמן לא רב אחר כך שמעתי שרוברט וסוני התגרשו. לא יכולתי לברוח מהמסקנה שהיא ניהלה רומן עם ג'ון, למרות שמעולם לא הייתה לי שום הוכחה לכך.


רוברט, נפטר לאחרונה, ב-6 בנובמבר 2019, והוא הצלם שצילם את העטיפות לאלבומים !With The Beatles, Beatles For Sale, Help ו-Rubber Soul


88 views0 comments
bottom of page