top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ון וג'ואן - סיפור אהבה מאחורי הגב


באפריל 1968, במהלך הטיסה בחזרה ללונדון מרישיקש שבהודו, השתכר ג'ון לנון מוויסקי. ג'ון היה נלהב לפגוש את יוקו אונו, ששלחה לו בכל יום מכתבים לאשרם. ברגע מסוים החל ג'ון להתוודות בפני אשתו סינת'יה, על כך שבשנים שבהן הם זוג, עוד מימי בית הספר לאמנויות בליברפול, הוא ניהל רומנים מאחורי גבה עם כמות בלתי נגמרת של נשים, וביניהן מעריצות ונשים שהכיר. ג'ון אף החל למנות שורה ארוכה של שמות, וביניהם העיתונאית מורין קליב, השחקנית אלינור ברון, הזמרות ג'קי דה שאנון והמוזיקאית ג'ואן באאז. כעבור כשבועיים מצאה סינת'יה את ג'ון ויוקו ביחד, כשהיא חזרה הביתה מחופשה ביוון.


ג'ואן באז היא זמרת, מלחינה ואקטיביסטית אמריקאית שהגיעה לשיא הפופולריות שלה בשנות ה-60. ב-25 באוגוסט 1964 הופיעה באאז באמפיתיאטרון Red Rocks בדנבר, שבקולורדו. זו הייתה ההופעה שחתמה את סיבוב ההופעות שלה, ומאחר ולמחרת הופיעו על אותה במה הביטלס, החליטה לא לטוס הביתה אלא להישאר כדי לפגוש אותם מאחרי הקלעים. ואכן התקיימה למחרת הכרות בינם לבינה, והם הזמינו אותה להצטרף לפמלייתם להמשך ההופעות המתוכננות בארצות הברית. באאז הסכימה מיד ונכחה בארבע ההופעות הבאות.


באאז סיפרה בשנת 1983:

הייתי עם הביטלס במשך ארבעה ימים בסיבוב הופעות שלהם ובסוף מצאתי את עצמי עם ג'ון, אבל בהחלט לא היה בינינו כלום, זאת אומרת, אלה היו זמנים פרועים. זה היה סיבוב ההופעות הראשון או השני שלהם בארצות הברית. השני אני חושבת. הופעתי ב-Red Rocks, דנבר, והם הופיעו בלילה שלמחרת, אז נשארתי ומישהו ניגש אלי ואמר לי "הביטלס רוצים לפגוש אותך" ואני ניגשתי מייד. הגעתי לדלת חדר ההלבשה שלהם וחשבתי על משהו חכם להגיד ובסוף פשוט הושיטתי להם את היד, ואחד אחד הם הציגו את עצמם. באותה תקופה הם כבר הופיעו בעמודים הראשיים של כל העיתונים וכשהציגו את שמותיהם אמרתי להם שאני יודעת מי הם. הם היו מצחיקים נורא ומתוקים להפליא, והזמינו אותי להמשיך איתם לשלוש-ארבע ההופעות האחרונות שלהם. מאחר וסיבוב ההופעות שלי הסתיים, הייתי פנויה והלכתי איתם. ראיתי את כל מה שקורה מאחורי הקלעים, איך הביטלס נוסעים באוטובוס פולקסווגן בעוד שולחים לימוזינה כדי להטעות את המעריצים שחשבו שהם בתוכה.


כאשר החבורה התאכסנה באחוזה גדולה בלוס אנג'לס, הצטרפה אליהם באאז וקבוצה גדולה של בנות שכל מה שרצו זה לשכב עם אחד הביטלס, או יותר.


באאז סיפרה:

חברי הביטלס שלחו את האנשים שלהם להביא מעריצות כדי שיוכלו לבחור מתוכן כאלה שהם יוכלו להתעסק איתן והבנות המסכנות האלה פשוט ישבו למטה מתפללות שאחד מהם יבחר בהן. הן ישבו בבגדים מינימליים וחיכו שזה יקרה, ושאחד הביטלס יבוא ויקח אותן לחדרו. הייתה שם גם משהי שנראתה כמו זונה מקצועית

בלילה התברר שאין מספיק חדרים לכולם ואז הציע ג'ון לבאאז לישון בחדרו.


באאז המשיכה לספר:

ג'ון הציע לי את החדר שלו. הייתה בו מיטה בגודל של בריכת שחייה קטנה. אמרתי לו "אל תדאג ג'ון, אני אקח צד אחד של המיטה ואלך לישן כי אני עייפה". לא רציתי שירגיש לחץ שאני מצפה שיתעסק איתי. הלכתי לישון ואז נכנס ג'ון באמצע הלילה, ואני חושבת שהוא הרגיש מחויב לשכב איתי ואז התחיל להתקרב אלי כשהוא מאד נלהב. אני אמרתי לו: "ג'ון, אתה יודע, אני עייפה כמוך, ואני לא רוצה שתרגיש שאתה צריך להוכיח לי משהו". וג'ון אמר: "הו, בשמחה! כלומר, איזו הקלה!". אז צחקנו והלכנו לישון.


הגרסה של ג'ון, עפ"י ההודאתו בפני סינת'יה, היא שכן שכב עם ג'ואן באאז, והגרסה שלה היא שלא היה ביניהם כלום.


בשנת 2018 נשאלה באאז על הרומן שלה עם ג'ון והיא לא הכחישה זאת אלא רק אמרה:

זה לא היה באמת סיפור אהבה.




96 views0 comments
bottom of page