top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ון הארוך הולך לאיבוד תוך שהוא מאבד אות- Long Lost John

השיר Long Lost John הוא שיר עממי אשר, ככל הנראה, מספר את הסיפור של אסיר בשם ג'ון דין, שברח מהכלא אחרי שהסוהרים התעללו בו עם כלביהם. השיר הוקלט לראשונה בשנת 1923 ע"י הנרי ווייטר, וב-20 בפברואר 1956 ע"י מלך הסקיפל של אנגליה, לוני דונגן. זה היה הסינגל השלישי של דונגן והוא הגיע למקום השני במצעד הפזמונים הבריטי.


הנה השיר Long Lost John בביצוע לוני דונגן:


ג'ון לנון מאד אהב את השיר הזה (אולי בגלל השם ג'ון?) ונהג לבצע אותו יחד עם להקתו הראשונה, The Quarymen. מאחר ולא קיימת הקלטה של להקת The Quarrymen מבצעים את השיר עם ג'ון, אני מצרף הקלטה של The Quarrymen בהופעה שהתקיימה בשנת 2012:


האהבה של ג'ון לשיר Long Lost John קיבלה ביטוי במהלך ההקלטות לפרויקט Get Back, בינואר 1969, כאשר ביצעו הביטלס גרסה לשיר הזה. בהקלטה המצורפת אפשר לשמוע את ג'ון מבצע את השיר, כאשר ופול וג'ורג' משמיעים קולות רקע:


ביטוי נוסף לאהבה של ג'ון את השיר Long Lost John הוא ההשראה שהוא קיבל ממנו כאשר כתב את השיר !Oh, Yoko שנכלל באלבום Imagine משנת 1972. האזנה לשיר !Oh, Yoko מגלה את הדמיון בינו לבין Long Lost John:


ג'ון הקליט בשנת 1971 גרסה של השיר Long Lost John, עם וחברי להקת Plastic Ono Band, ביניהם רינגו סטאר וקלאוס פורמן, וזו נכללה באנתולוגיה של ג'ון לנון משנת 1998:


אבל הדבר המפתיע ביותר, שמעט שמו לו לב, הוא שג'ון שילב את השיר Long Lost John בשיר I'm Loosing You שנכלל באלבומו האחרון, Double Fantasy משנת 1980 (כדאי להאזין מהדקה ה-3:44):




3 views0 comments
bottom of page