top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

ג'ון בימים מאושרים בירח של נייר

באחד מימי ינואר 1974 הגיעו ג'ון לנון, בנו ג'וליאן בן ה-12, ובת זוגו, מאי פאנג, לביקור באולפני Paramount Studios. במקרה צולם באותו יום הפרק הרביעי של סדרת טלוויזיה חדשה בשם Happy Days. מדובר בסדרה המספרת את סיפרה של חבורת צעירים בשנות ה-50, ובמרכזה נער חנון שאחד מחבריו הוא הבחור המגניב של החבורה, בשם פונזי. שם הפרק שצולם בעת הביקור של ג'ון, ג'וליאן ומאי פאנג היה, באפן מקרי, Guess Who's Coming To Visit. הסדרה שודרה בין ינואר 1974 לספטמבר 1984. הפרק Guess Who's Coming To Visit שודר ב-5 בפברואר 1974.


הנה הפרק Guess Who's Coming To Visit של הסדרה Happy Days:


הנוכחות של ג'ון על הסט של Happy Days עוררה התרגשות גדולה בקרב השחקנים ומאי פאנג צילמה אותם יחד אתו עם בנו ג'וליאן.


השחק רון האווארד, ששיחק את תפקיד הנער החנון (הבחור שג'ון מניח את ידו על כתפו בתמונה המצורפת) אמר:

אמרו לנו שג'ון לנון רצה לבוא לסט ולהביא את בנו ג'וליאן, ושהוא מעריץ גדול של פונזי. הצלחתי להיכנס לתמונה. הוא היה מגניב וחינני. הביקור היה בעיקר עבור הילד שלו, דבר שכולנו הערכנו.


ראוי לציין, שרון האווארד היה בשנת 2016, הבמאי של הסרט The Beatles: Eight Days a Week, המספר את תקופת ההופעות של הביטלס.


השחקן הנרי ווינקלר, ששיחק את הדמות של פונזי (הבחור המניח את שתי ידיו על כתפיו של ג'וליאן בתמונה המצורפת) אמר:

התמונה הנהדרת של ג'ון לנון ובנו, ג'וליאן, היא זיכרון יוצא מן הכלל. איזה יום זה היה.


השחקן האנסון וויליאמס (הבחור העומד בין ג'ון לשחק הנרי ווינקלר בתמונה המצורפת) אמר:

זו הייתה השנה הראשונה של הסדרה והיינו להיט באותה תקופה. השעה הייתה שעת בוקר מוקדמת וצילמנו מספר סצינות מטבח. רון האוורד, דוני מוסט, הנרי, אנוכי וכוכב אורח היינו שם. זה היה פשוט יום רגיל. ניגשתי לקחת כוס קפה וראיתי בחור וילד כבן 10. הוא נראה לי ממש מוכר. חזרתי לחבר'ה ואמרתי להם "יש כאן איש עם ילד והאיש נראה דומה לג'ון לנון". החבר'ה אמרו לי להפסיק לקשקש. וחשבתי שבטח טעיתי. אז ראינו שזה היה ג'ון לנון עם בנו ג'וליאן, שהיה אז בן 10. הוא היה מעריץ של תקופת שנות ה-50 ושל הסדרה Happy Days והוא ובנו בילו את כל היום על הסט. הוא היה כל כך חביב, כל כך עדין וביישן. הוא נשאר כל 12 השעות על הסט עד שסיימנו. הוא צייר ציורים לצוות אבל לא שמרנו אותם. יכולתי היום לקנות בית בתמורה. הוא היה כזה בחור נפלא, בכנות, כזה צנוע. זה היה סוריאליסטי.


למרות מה שהשחקנים אמרו, ג'ון לא היה מעריץ של הסדרה, לפחות לא בעת הביקור. זאת, משום שאז הסדרה הייתה באוויר זמן מאד קצר וג'ון אמנם הכיר אותה אבל לא יותר מזה.


באותו ביקור הצטלם ג'וליאן עם השחקנית ג'ודי פוסטר בת ה-11, שצילמה באולפן קרוב את הפיילוט לסדרת הטלוויזיה Paper Moon, ששודרה בין ספטמבר לדצמבר 1974. הסדרה, המתבססת על סק\רט בשם זה משנת 1973, עסקה בעלילותיהם של מוזס פריי ואדי, בתה של ידידתו, המעמיד פנים שהוא אביה, המנסים להתעשר בכל מני אמצעים מפוקפקים, בימי השפל הגדול בארה"ב.


הנה הפיילוט של הסדרה Paper Moon:


6 views0 comments
bottom of page