top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

בית קפה המזל של ג'ון ויוקו

בניו יורק, קרוב לבניין Dakota, שבו התגוררו ג'ון לנון ויוקו אונו, היה בית קפה קטן בשם Café La Fortuna, שמשמעות שמו הוא בית קפה המזל.


ג'ון ויוקו היו אורחים קבועים בבית הקפה השכונתי הזה, כבר מהרגע שבו נפתח, בשנת 1976. הם פקדו אותו ביחד, לעתים עם שון ולעתים בלעדיו, אבל פעמים רבות אפשר היה למצוא את ג'ון יושב שם לבד. ג'ון נהג לשתות קפוצ'ינו, לאכול מאפי שוקולד מייצור איטלקי, לקרוא עיתונים ולשוחח עם בעל בית הקפה, וינסנט אורוונד, או עם אשתו, אליס.

למשך זמן רב אחרי רציחתו של ג'ון נהגה יוקו להמשיך לפקוד את בית הקפה, ולשבת באותו שולחן. בשנת 2006 נתנו וינסנט ואליס במתנה ליוקו את השולחן הקבוע שבו נהגה לשבת עם ג'ון.


בפברואר 2008 הודיע וינסנט אווונד על סגירת בית הקפה, לצערם של המעריצים הרבים שנהגו לעלות אליו לרגל. שני מקרי מוות הובילו להחלטה הזו. הראשון אירע זמן לא רב קודם לכן, כאשר בעל הנכס, שלא העלה את שכר הדירה במשך שנים, הלך לעולמו ובעל הנכס החדש דרש שכר דירה גבוה בהרבה. המקרה השני אירע חודש קודם לכן, כאשר אליס הלכה לעולמה. כאשר הודיע וינסנט על סגירת בית הקפה, הוא תלה שלט שבו היה כתוב:

איתה מת חלק ממני


ב-9 בינואר 1983 הוציאה יוקו סינגל של השיר Nobody Told Me, של ג'ון. בתמונת עטיפת הסינגל נראים ג'ון ויוקו יושבים בשולחן שלהם בבית הקפה La Fortuna.


בסרט Two of Us משנת 2000, המתאר מפגש דמיוני בין ג'ון לפול בדירה שבבניין Dakota, ישנה סצנה שבה השניים מבקרים בבית קפה La Fortuna מחופשים כדי לא להזדהות ע"י המעריצים.


עם סגירת בית הקפה נפתחה במקומו חנות לחומרי בניין וכיום פועל במקום מכון לטיפולי פנים בשם Drybar


14 views0 comments
bottom of page