top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

מה עשו ארבעה בחורים ב-7 שנים – Some Other Guy


השיר Some Other Guy הפך בשנת 1962 לחלק מהרפרטואר של הביטלס, וביום רביעי, ה-22 באוגוסט 1962 בשעות הצהריים הם צולמו על הבמה של מועדון הקאברן ע"י צוות של רשת הטלוויזיהGranada TV ממנצ'סטר, שצילם סרט על סצינת המרזיביט. זהו הצילום היחיד שבו נראים ג'ון לנון ופול מקרטני מבצעים ביחד את השיר Some Other Guy, וזהו גם הצילום הראשון של רינגו סטאר בתור המתופף של הביטלס. ההופעה הזו נערכה ארבעה ימים אחרי ההופעה הראשונה של רינגו עם הביטלס ופחות משבוע מאז שפיט בסט עזב את הלהקה. חילופי המתופפים עוררה סערה בקרב המעריצים וניתן לשמוע בסוף ביצוע השיר מישהו מהקהל צועק We want Pete!. זה לא היה אקט המחאה היחיד באותו יום, ומישהו החטיף לג'ורג' הריסון אגרוף בעין, ומישהו סרט את מכוניתו של מנהל הלהקה, בריאן אפשטיין. הסרט לא שודר בסופו של דבר, אלא למעלה משנה מאוחר יותר, ב-6 בנובמבר 1963, במסגרת תכנית הטלוויזיה Scene At 6.30, כאשר הביטלס היו ה-דבר.


פול אמר על השיר הזה:

זה שיר נהדר. הוא עזר לנו להתפרסם כי צולמנו מבצעים אותו בסרט שצילם שצוות טלוויזיה של Granada שהגיע למועדון הקאברן


הנה השיר Some Other Guy בביצוע הביטלס ב-22 באוגוסט 1962:



השיר Some Other Guy ראה אור לראשונה בשנת 1962 תחת ביצוע של ריצ'י בארט, שכלל פסנתר חשמלי, דבר שהיה אז יוצא דופן בעולם מוזיקת ​​הפופ. השיר הושפע באפן בולט מהשיר What’d I Say של ריי צ'ארלס שיצא שנתיים קודם לכן.


הנה השיר Some Other Guy בביצוע ריצ'י בארט:


הנה השיר What’d I Say בביצוע ריי צ'ארלס:



זמן לא רב אחרי שהשיר Some Other Guy יצא, הקליטה אותו הלהקה הליברפולית The Big Three ובעקבותיהם הוא הפך לשיר מבוצע ע"י להקות רבות בסצנת המרזיביט.


הנה השיר Some Other Guy בביצוע The Big Three:



בשנת 1994 יצא האלבום Live at the BBC ובו נחשפה הקלטה של השיר הזה שביצעו הביטלס מה-23 ביוני 1963 עבור תכנית הרדיו Easy Beat:



פיט בסט הקליט את השיר Some Other Guy עבור אלבומו Best of the Beatles משנת 1965. הגרסה של בסט והגרסה של הביטלס דומות בצליל ובמבנה, חוץ מתוספת של קטע אחד אצל בסט:



לבסוף, ראוי לציין כי ב-22 באוגוסט 1969, כלומר בדיוק שבע שנים אחרי הצילום של הביטלס במועדון The Cavern מבצעים את Some Other Guy, הצטלמו הארבעה בפעם האחרונה. קשה להאמין שפרק זמן של שבע בלבד הספיקו להם כדי לשנו לתמיד את עולם המוזיקה ואת תרבות המערב.

32 views0 comments
bottom of page