top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הקשר הסודי בין ג'ון ויוקו למשפחת הונג

ביוני 1972, מספר ימים לפני שיצא האלבום Some Time In New York City, החליטו ג'ון לנון ויוקו אונו לצאת לטיול במקומות שונים בארה"ב. הם נסעו במכונית עם העוזר האישי שלהם, פיטר, והגיעו לאוג'אי, קליפורניה, שם שכרו בית ונפגשו עם ידידם, אליוט מינץ שהתגורר שם. אחרי מספר ימים נסעו לסן פרנסיסקו, שם נפגשו עם קרייג פיאס ממוסד סנדנס, עמותה שמטרתה לטפח אמנים עצמאיים והמקיימת את פסטיבל הסרטים השנתי. יוקו שאלה את קרייג האם הוא מכיר מומחה לדיקור סיני והוסיפה שג'ון זקוק לטיפול עקב התמכרותו למטדון ושהיא זקוקה לו כדי להקל להיכנס להיריון. קרייג הציע להם לפגוש את יואן ביין הונג, מהגר סיני בן 65 שהתגורר בסן מטאו הסמוכה, שנחשב לעילוי בתחום הרפואה הסינית. למחרת הגיע קרייג עם הונג לחדר של ג'ון ויוקו במלון, יחד עם הונג, אשר בקושי ידע אנגלית ומעולם לא שמע על ג'ון ויוקו או על הביטלס.


מאחר והטיפול שנדרש, לדעת הונג, היה טיפול אינטנסיבי ונמשך מספר ימים, הציע הונג שג'ון ויוקו יעבור להתגורר בביתו הצנוע ברובע הסיני בסן מטאו עם אשתו ושתי בנותיו, ברברה בת ה-9 ואמילי בת ה-8. ג'ון ויוקו הסכימו ברצון ומאחר ובדירה הקטנה היו רק שני חדרי שינה הם קיבלו את הספה בסלון. ג'ון סיפר להונג שהוא גדל בליברפול בתנאים לא הרבה יותר טובים מאלה שבדירתו.


ג'ון ויוקו התארחו בדירה של משפחת הונג למשך כשבועיים, ובכל התקופה הזו לא יצאו ממנה מחשש שיתגלו ע"י התקשורת. בני המשפחה התגייסו לשמור בסוד את נוכחותם של אורחיהם המפורסמים ואם היה צורך לדבר על ג'ון מחוץ לבית הם התייחסו אליו כאל מר ג'יי אל (JL). יום אחד יצאו ג'ון ויוקו לחצר האחורית של הדירה כדי לנשום אוויר ואז שמעו שמחלון ביתו של אחד השכנים מתנגן אחד הלהיטים של ג'ון מבלי שידע שהוא ויוקו נמצאים מטרים ממנו.


במשך השהות בדירת משפחת הונג, קיבלו ג'ון ויוקו טיפול באמצעות דיקור סיני ואחרוחות שגברת הונג בישלה להם. בין לבין, שיחקו ג'ון ויוקו עם הילדות וג'ון צייר להן ציורים רבים, אותם הן שמרו עד היום. בערבים נהג ג'ון לנגן לבני המשפחה במפוחית או בפסנתר שבדירה.


בסיום השהות, היו ג'ון ויוקו אסירי תודה למשפחת הונג על הטיפול והאירוח הנדיב ולאות הוקרה הזמינו אתה לטיולים שונים שהיא לא יכלה להרשות לעצמה. כך, הוזמנו בני המשפחה לטיול במעברות במפרץ סן פרנסיסקו, חטיול בלימוזינה בבוורלי הילס, ואפילו לטיול בעיר ניו יורק, כולל כרטיסים להופעה של ג'ון במדיסון סקוור גארדן, ב-30 באוגוסט 1972.


בשנת 1975 נפטר יואן ביין הונג והמשפחה נותרה כמעט חסרת כל. ג'ון ויוקו הציעו עזרה כלכלית ובמשך שנים שלחו למשפחה באפן סדיר המחאות בסכומים של אלפי דולרים, עד שהבנות, ברברה ואמילי, הגיעו לגיל בגרות. על כך סיפרה יוקו:

כאשר מר הונג הלך לעולמו, הוא הותיר אחריו שתי בנות צעירות ללא אמצעים. ג'ון ואני החלטנו לסייע ולוודא שיש להן בית ומזון והזדמנות להתקדם בחייהן, כמו שמגיע לכל ילד


מספר שנים לאחר הרצח של ג'ון, הקשר בין יוקו למשפחת הונג נותק. היום עובדת ברברה בתחום הבריאות בחברת ביוטכנולוגיה ואמילי היא מנהלת עמותה בשם Furry Friends Rescue, הנותנת שירות אומנה לחיות מחמד.


הסוד בדבר הקשר בין ג'ון ויוקו למשפחת הונג נחשף לראשונה לפני כ-10 שנים, כאשר ג'ון היה אמור לחגוג יום הולדת 70.




2 views0 comments
bottom of page