top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

הכל בגלל קלקול קיבה של פול


ב-12 בנובמבר 1963 בוטלו שתי הופעות של הביטלס בתיאטרון Guildhall Theatre שבפורטסמות' בגלל שפול סבל מקלקול קיבה.


באותו בוקר נתנו חברי הביטלס בבניין התיאטרון ריאיון ארוך של שעתיים וחצי לכתב ג'רמי ג'יימס עבור תכנית הרדיו Day By Day, כאשר בסיומו התחיל פול להרגיש לא טוב. באותו זמן, טיפל רופא מקומי בשם ד"ר ג'ון לנגמייד בילדה בת 12 שסבלה מהתקף אסטמה קשה. לילדה היה כרטיס להופעה של הביטלס לאותו ערב וכשהודיע לה הרופא שבגלל מצבה עליה להישאר לנוח בבית ולא תוכל ללכת להופעה, זו פרצה בבכי מר ולא ניתן היה לנחם אותה.


מאוחר יותר, קיבלה המזכירה של ד"ר לנגמייד שיחת טלפון מתיאטרון Guildhall Theatre שבה התבקש הרופא להגיע מיד כדי לטפל באחד מחברי הביטלס. כשהגיע לבניין התיאטרון הוכנס הרופא דרך הכניסה האחורית והובל לאחד החדרים שבקומה הראשונה, שם שכב פול על ספה מתפתל מכאבי בטן. בחדר נכחו יתר חברי הביטלס כאשר ג'ון צועד הלוך ושוב לאורך החדר ונראה בחרדה. הרופא בדק את פול ורשם לו מספר תרופות ואז הודיע שבמצבו הוא לא יוכל להופיע באותו ערב, דבר שהוביל לביטול ההופעה.


למחרת בבוקר ביקר ד"ר לנגמייד את פול במלון Royal Beach Hotelונוכח לדעת שהוא כבר נראה ומרגיש הרבה יותר טוב. משום כך, אישר הרופא שפול כשיר להמשיך בסיבוב ההופעות והביטלס מיד נסעו, עפ"י הלו"ז המתוכנן, לעיר פלימות', שם הם הופיעו כבר באותו ערב. ד"ר לנגמייד יצא מהמלון ופילס את דרכו דרך סוללת העיתונאים והמעריצים שהתאספו בפתח וניגש לבקר את הילדה בת ה-12 שטיפל בה ביום הקודם. כשנכנס לביתה הופתע הרופא לראות אותה קורנת מאושר ומלאה בהוקרה אליו על כך שגרם לביטול ההופעה של הביטלס. מבחינתה זה היה "אם אני לא רואה את הביטלס, אף אחד לא רואה אותם". אז שלף ד"ר לנגמייד את הסטטוסקופ ובדק את ריאותיה וקבע שהן נקיות לגמרי. לפני שקם ללכת אל מרפאתו אמרה לו הילדה שיש לה שאלה מאד חשובה ותשובתו חשובה לה ביותר. הרופא הסתכל לעברה מסוקרן מאד ואז שאמרה לו הילדה שכל מה שהיא רוצה לדעת הוא האם הסטטוסקופ שבאמצעותו בדק אותה זה עתה הוא אותו אחד שאתו בדק יום קודם את פול מקרטני.

9 views0 comments
bottom of page