top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

שלוש ארנבות מתופפות על העץ ברקע תקוות הגאולה - Hope of Deliverance

מה הקשר בין השיר של פול מקרטני בשם Hope of Deliverance שנכלל באלבום Off the Ground משנת 1993, לבין היצירה הקלאסית של פול בשם Liverpool Oratorio? התשובה היא שלוש ארנבות על העץ, מתופפות בתוף. אם לא ברור, אז שווה לקרוא את ההמשך:


היצירה Liverpool Oratorio, היא היצירה הקלאסית הראשונה, ולא האחרונה, שכתב פול מקרטני. פול כתב את היצירה יחד עם קארל דייויס, מלחין ומנצח אמריקאי שכתב מוזיקה שליוותה הקרנות של סרטים אילמים, בראשית המאה הקודמת, ומוזיקה ליותר מ-100 תכניות טלוויזיה. היצירה הולחנה לרגל ציון 150 שנה לתזמורת The Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, והיא בוצעה לראשונה בקונצרט בכורה שהתקיים בקתדרלה Liverpool Cathedral, ביוני 1991. הקונצרט הוקלט ונכלל באלבום כפול בשם Liverpool Oratorio שיצא באוקטובר 1991. היצירה מספרת סיפור מבוסס על חייו של פול, ובמרכזו דמות בשם שנטי, שנולדה בליברפול בשנת 1942 ולאורך חייו חוזר המוטיב being born where you are born carries with it certain responsibilities (להיוולד במקום שבו נולדת מביא איתו אחריות מסוימת). ביצירה שמונה חלקים ושמו של החלק השני הוא School (בית ספר), המספר על ימיו של שנטי בבית הספר בליברפול. בחלק הזה ישנו קטע ששמו Tres Conejos (בספרית: שלוש ארנבות). בקטע הזה שרה המקהלה את השורות הבאות:


Tres Conejos

En Un Arbol

Tocando El Tambor

Que Si, Que No

Haci lo He Visto Yo

שלוש ארנבות

על עץ

מתופפות בתוף

כן, לא

ככה ראיתי אני


הנה הקטע:

https://www.youtube.com/watch?v=IwMUi5uRw30


מסתבר שפול בן ה-11 למד בבית הספר שיעורי ספרדית ובשיעורים הללו לימדו אותו את השיר הזה בדיוק. בהופעותיו במדינות דוברות ספרדית, הוא נוהג לספר את זה מעל הבמה. הנה קטע מהופעה שנתן במונטווידיאו, בירת אורוגוואי, באפריל 2012:

https://www.youtube.com/watch?v=xXQngLaL1-I


בשנת 1993 יצא האלבום Off The Ground ובו שיר בשם Hope of Deliverance. אני מציע להקשיב בזהירות לקול הנשמע ברקע הנגינה בין דקה 2:00 לדקה 2:20:

https://www.youtube.com/watch?v=2zyAmCJTuBw


בקטע הבא הועלמו הגיטרות וכמעט כל הכלים והוגברו הקולות ואפשר לשמוע בקטע הזה קול גבוה של פול אומר קשקושים בג'יבריש שנשמעים כאילו אלה מילים בספרדית למעט שתי מילים: Tres Conejos (שלוש ארנבות).


https://www.facebook.com/rarebeatles/videos/457571644985277/


אגב, פול עשה את זה בעבר ב-Los Paranoias וב-Sun King




17 views0 comments
bottom of page