top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

שלום ילדה קטנה ואבודה - I Lost My Little Girl ו-Hello Little Girl

כשג'ון ופול נפגשו ב-6 ביולי 1957, שניהם מאד הרשימו האחד את השני. פול התרשם מהיכולת של ג'ון לבצע שירי רוק תוך שממציא להם מילים ומאלתר בהן כאילו מלכתחילה נכתבו כך, ומהכריזמה האדירה שהשפריץ ג'ון לכל עבר, פול התרשם כל כך שרצה להרשים את ג'ון בחזרה. עם תום הופעת הקווארימן, עלה פול על אופניו ודיווש בכל המהירות בחזרה לביתו, אסף את הגיטרה וחזר בשיא המהירות לכנסייה בשכונת וולטון כדי להספיק לתפוס את ג'ון לפני ההופעה של הערב. אייוון ווהון, חבר משותף של השניים, לקח את פול לאולם שבו תערך ההופעה השנייה והפגיש בינו לבין ג'ון. וג'ון התרשם מאד מיכולת הנגינה של פול, מהיכולת שלו לכוון את מיתרי הגיטרה שלו, מהיכולת שלו לחקות את קולו הצווחני של ליטל ריצ'ארד, ואת היכולת שלו לזכור בעל פה את כל מילות השירים שביצע.


אחרי שג'ון קיבל את ההחלטה הגורלית ביותר בעולם המוזיקה של המאה ה-20 והזמין את פול להצטרף ללהקת הקווארימן הם המשיכו להרשים האחד את השני כשגילו שכל אחד מהם כותב שירים. נערים בגיל 15 ובגיל 17 שכותבים לעצמם שירים ומבצעים אותם היה אז, וגם היום, דבר מאד נדיר. במיוחד כשבאותה תקופה כמעט ולא היו אפילו מבצעים מקצועיים שכותבים לעצמם שירים.


צירוף מקרים מפתיע, ובסיפור הביטלס יש הרבה כאלה, הוא הדמיון הרב בין השמות שני השירים, מבין הראשונים, שהם כתבו עוד לפני שהכירו. השיר הראשון שכתב פול מקרטני, כשהיה בן 14, הוא I Lost My Little Girl, יתכן אגב, כשיר געגועיו לאמו שנפטרה זמן קצר מאד קודם ממחלת הסרטן, והשיר השני שג'ון כתב, כשהיה בין 17, היה Hello Little Girl. השיר הראשון שג'ון כתב, שמו היה Calypso Rock ומהשיר הזה לא קיימת אף הקלטה.


השיר Hello Little Girl, של ג'ון, הוקלט בהקלטה ביתית ע"י הסילבר ביטלס בסוף שנות ה-50. ב-22 במאי 2016 נמכרה ההקלטה של השיר הזה, יחד עם שיר אחר, Till There Was You, תמורת £77,500. הציפיות היו שההקלטה תימכר תמורת £10,000 בלבד. השיר Hello Little Girl בוצע שוב, ע"י הביטלס, באודישן הלא מוצלח שהם ערכו ב-1 בינואר 1962 בחברת Decca. בשנת 1963 הביטלס נתנו את השיר ללהקה ליברפולית אחרת, The Fourmost, שגם הייתה תחת ניהולו של בריאן אפשטיין. הביצוע שלהם יצא כסינגל והגיע למקום 9 במצעד הפזמונים הבריטי. להקה ליברפולית אחרת ששם נוהלה ע"י בריאן, Gerry and The Pacemakers, גם הקליטה את השיר. בסרט מ-2010, Nowhere Boy, השחקן אהרון טיילור-ג'ונסון, המגלם את ג'ון לנון, שר את השיר הזה לתוך מכשיר הקלטה ביתי כשדמותו של פול מקרטני מקשיבה. דווקא בסרט הזה קישרו את השיר לסצנת מותה של ג'וליה, אמו.


השיר I Lost My Little Girl, של פול, הוקלט על-ידו באלבום Unplugged) The Official Bootleg) משנת 1991. הנה השיר I Lost My Little Girl ע"י פול מתוך תכנית הטלוויזיה Unplugged של MTV משנת 1991 שהופקה כחלק מקידום האלבום של פול (The Official Bootleg (Unplugged:


הנה הקלטה ביתית של השיר Hello Little Girl ע"י הסילבר ביטלס מסוף שנות ה-50:


הנה הקלטה של השיר Hello Little Girl ע"י הביטלס מתוך האודישן לחברת Decca, ב-1962:


הנה הקלטה של השיר I Lost My Little Girl ע"י ביטלס במהלך פרויקט Get Back בשנת. בהקלטה זו ג'ון שר את השיר 1969:


הנה השר Hello Little Girl ע"י The Fourmost משנת 1963:


הנה השיר Hello Little ע"י Gerry and The Pacemakers משנת 1963:

הנה השיר Hello Little שבוצע בסרט Nowhere Boy משנת 2010 ע"י אהרון טיילור-ג'ונסון, המגלם את ג'ון לנון:


25 views0 comments
bottom of page