top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

פול עם הורד בפה


האלבום השני של להקת ווינגס, Red Rose Speedway שיצא בשנת 1973, היה אמור להיות אלבום כפול אבל אחרי שהשירים הוקלטו, פול מקרטני פסל את הרעיון מתוך מחשבה שעדיף אלבום בודד עם השירים היותר טובים וכך להבטיח את הצלחתו המסחרית. זאת, אחרי שהאלבום הקודם, Wild Life, לא זכה להצלחה המקווה באותה נקודת זמן. דני ליין והנרי מקולוך, שני חברים בלהקת ווינגס, חשבו שזו החלטה שגויה משום שברגע שהשיקול הפך להיות שיקול מסחרי שהשירים הרוקיסטים נשארו בחוץ ומה שנותר באלבום היו השירים המלודיים מדי לטעמם. אין ספק שפול צדק והאלבום Red Rose Speedway היווה מבחינה מסחרית את נקודת הזינוק של הלהקה. אגב, מה שפול עשה לאלבום הזה היה בדיוק מה שג'ורג' מרטין רצה לעשות לאלבום הלבן וחברי הביטלס התנגדו לו והוציאו אותו כאלבום כפול. בכל מקרה, למרות שהאלבום Red Rose Speedway הוא אלבום מצוין, יש הרואים בו אלבום שיחסית למוזיקאי בעל שיעור קומה כמו פול היה גם נקודה חלשה בקריירה המוזיקלית שלו.


בתמונת העטיפה של האלבום נראה פול עם ורד בפה, על יד האופנוע הארלי דיווידסון של לינדה, בת זוגו. התמונה הזו צולמה ע"י האמן הסקוטי אדוארדו פאולוצי, שנחשב לאחד מחלוצי אמנות הפופ והיה מורה של סטיוארט סאטקליף בבית הספר לאמנויות בהמבורג..


האלבום נפתח עם Big Barn Bed , שיר עוצמתי עם הרמוניות ווקאליות מאד יפות שכתב פול בתקופת ההקלטות לאלבום Ram, וחלק ממנו אף משולב בשיר Ram on (Reprise). הנה ביצוע של השיר מתוך הסרט The Bruce McMouse Show שנגנז:

הנה השיר Ram on (Reprise) שמהדקה ה-0:45 אפשר לשמוע קטע מהשיר Big Barn Bed:

השיר השני הוא My Love שהפך לקלאסיקה נצחית וכל מילה עליו לגמרי מיותרת. הנה ביצוע של השיר מתוך The Bruce McMouse Show:

השיר השלישי הוא Get on the Right Thing שהוקלט במהלך ההקלטות לאלבום Ram, וכמו שירים אחרים באלבום Red Rose Speedway הוא מלווה בפסנתר דומיננטי, תחום שפול שלט בו בצורה מושלמת:

השיר הרביעי הוא One More Kiss עם סגנון מאד מאד מזוהה עם זה של פול:

את צד א' סוגר השיר Little Lamb Drangonfly שגם הוא הוקלט בתקופת Ram. זהו אחד השירים העצובים ביותר שהלחין פול ואי אפשר שלא להרגיש גוש בגרון בכל פעם שמאזינים לו:

את צד ב' פותח השיר Single Pidgeon שגם בו בולט הפסנתר של פול. הנה טייק מוקדם של השיר:

השיר השני שבצד ב', When the Night מלווה גם הוא בפסנתר הדומיננטי של פול:

הקטע הבא, Loup (1st Indian on the Moon), הוא קטע אינסטרומנטלי עם עבודה מאד טובה של דני סייוול על התופים ושל פול עם סולו בס מאד מעניין. הנה טייק מוקדם של השיר:

האלבום מסתיים במחרוזת המורכבת מהקטעים Hold Me Tight, Lazy Dynamite, Hands of Love ו-Power Cut. פול חזר כאן לנוסחה שאיתה סיים את צד ב' של האלבום Abbey Road אבל הפעם עשה משהו שלא עשה שם, הוא מסיים את המחרוזת בשילוב ארבעת השירים שמרכיבים אותו וזו בהחלט סגירה מושלמת:

האלבום Red Rose Speedway הגיע למקום ה-1 בארה"ב כשהדיח משם את האלבום הכחול של הביטלס. בהמשך הוא הודח ע"י האלבום Live in the Material World של ג'ורג' הריסון.


למרות ההצלחה של האלבום Red Rose Speedway, השירים שבו כמעט ולא בוצעו בהופעות של להקת ווינגס או של פול, להוציא שלושה שירים: My Love שמבוצע ברבות מההופעות של פול; Big Barn Bed שביצעה להקת ווינגס במהלך סיבוב ההופעות של שנת 1973 וגם פול בפתיחת תוכנית הטלוויזיה James Paul McCartney ששודרה באותה שנה; ו-When the Night שבוצע גם הוא בסיבוב ההופעות של להקת ווינגס באותה שנה.


הנה הביצוע של My Love בהופעה של ווינגס בניוקאסל ב-10 ביולי 1973:

הנה הביצוע של השיר Big Barn Bed בהופעה של ווינגס בניוקאסל ב-10 ביולי 1973:

הנה הביצוע של When the Night בהופעה של ווינגס בניוקאסל ב-10 ביולי 1973:


12 views0 comments
bottom of page