top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

פול מקרטני תמיד חוזר

פול מקרטני חזר השנה לבמות לאחר היעדרות של כ-3 שנים עקב מגפת הקורונה, ולסיבוב ההופעות הזה הוא קרא, איך לא, Got Back. לפני כחצי שנה הושקה הסדרה התיעודית Get Back של פיטר ג'קסון, המתעדת את הפרויקט שניסו הביטלס להוביל בינואר 1969 תחת אותו שם. מאז אותה סידרה אי אפשר שלא להוציא מהראש את הרגע הקסום שבו הלחין פול את שהשיר Get Back, תוך שהוא מנגן בגיטרת הבס הופנר שלו כאילו הייתה גיטרה רגילה ומאלתר ביטויים ומילים עד שהשיר קיבל צורה. זה גם נהדר לראות את ההבעות של ג'ורג' ורינגו, שישבו לצדו, בתחילה משועממים ואדישים, אבל כשהשיר התחיל להיבנות, פניהם השתנו, ג'ורג' אמר שזה שיר טוב והשניים החלו ללוות את פול בגיטרה ובמחיאות כפיים ואפילו רינגו התחיל לשיר עם פול את הפזמון. בהמשך, כשג'ון הופיע באולפן, שלושת האחרים כבר היו שקועים בשיר החדש:


ג'ון, ג'ורג' ורינגו מאוד אהבו את השיר Get Back שהוא למעשה שיר רוק פשוט אבל מאד מאד חזק. כבר בהתחלה שר אותו ג'ון כדואט עם פול בגרסה הרבה יותר רוקריסטית מזו המוכרת שאותה אני אוהב במיוחד:

וג'ורג' הקליט גרסה בסגנון גוספל של השיר Get Back במהלך הסשנים לאלבום של דוריס טרוי שהופק על-ידו במסגרת חברת אפל:

וכמובן שאי אפשר שלא להזכיר גם את הגרסה הגרובית שהקליט ג'ורג' ויצא בקופסה האחרונה של All Things Must Pass:

וישנה גרסה מצוינת של השיר Get Back מה-29 במרץ 2012, שבה ביצע פול יחד עם רוני ווד ופול וולר מסגרת הופעת צדקה שהכנסותיה נתרמו לקרן Teenage Cancer Trust:


21 views0 comments
bottom of page