top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

פול מקרטני, פרא האדם - Wild Life

באפריל 1970, אחרי פירוק הביטלס, הוציא פול מקרטני את אלבום הסולו הראשון שלו, McCartney, ובמאי 1971 את האלבומו השני, Ram, שאחריו חש אי וודאות לגבי עתידו המוזיקלי ועל כך סיפר:

אמרתי לעצמי שאם אני לא אשיר במשך שנה מקסימום, הקול שלי יחליד, אבל אם אני לא אשיר במשך זמן ארוך יותר, לא אוכל לשיר בכלל, אז החלטתי לקחת לעצמי זמן, ובינתיים להקים להקה, וככה נולדה Wings


פול חשב לגייס את צוות הנגנים שליווה אותו באלבום Ram, אבל הגיטריסט יו מקראקן, סירב להצעה. אז פנה פול לידידו הוותיק, הזמר של להקת Moody Blues בין השנים 1964 ל-1966, דני ליין, שלא היסס לרגע להצטרף ללהקה החדשה.


פול אמר פעם שהביטלס היו קודם כל קבוצה של חברים טובים והוא רצה שאותו דבר יקרה בלהקתו החדשה. מצד אחד, פול שילם לחבריה משכורת, דבר שהעמיד אותו במעמד של בוס ואתם במעמד של שכירים, אך מצד שני הוא צירף ללהקה את לינדה, בת זוגו, למרות שהיא סירבה פעמים רבות ולמרות שלא היה לה שום ניסיון מוזיקלי משום סוג שהוא. לינדה אכן התחננה בפני פול שיוותר עליה, אבל פול לא הסכים לוותר. העיתונות, שבאותו זמן האשימה את פול, ולא רק את יוקו, בפירוק הביטלס, יצא מגדרה כדי להטיח דברי ביקורת קשים להצטרפותה של לינדה ללהקת Wings. הבדיחה הנפוצה הייתה "איך קוראים לכלבה עם כנפיים (wings)? התשובה: לינדה מקרטני".


בעבודה על האלבום הראשון, חיפש פול לחקות את הצליל הפשוט של בוב דילן. אבל בעוד שהמוזיקה של דילן הייתה פשוטה, המילים של שיריו היו עוצמתיות. לעומת זאת, פול שר מילים כמו:

bop, bip bop bop, bip bop bip bop bop...


אלבום הבכורה של להקת Wings, הנושא את השם Wild Life, יצא ב-7 בדצמבר 1971, והיה האלבום הראשון של פול שלא הגיע לעשרת הגדולים במצעד הפזמונים בבריטניה, אלא למקום ה-11. אמנם בארה"ב הגיע האלבום למקום ה-10, אבל זה לא מה שפול היה רגיל אליו, אחרי שהאלבומים McCartney ו-Ram הגיעו למקומות הראשון והשני בבריטניה ובארה"ב. המבקרים הסכימו ש-Wings הוא אלבום טוב עם כמה יהלומים, אבל היה מורגש בו שלהקת Wings עדיין לא מספיק מגובשת. היום, במבט של 50 שנה לאחר יציאתו, ברור שזהו אלבום שבזמנו היה לגמרי אנדרייטד.


הנה וידיאו שמסכם את האלבום Wild Life:


52 views0 comments
bottom of page