top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

פול מקרטני הוא התלמיד הטוב ביותר של המורה הזקן, ליטל ריצ'רד

בדיוק לפני חודשיים, ב-9 במאי 2020, נפטר בגיל 87 ליטל ריצ'אררד, שהיה אחד הקולות החזקים ביותר בהיסטוריה של הרוק'נ'רול.


פול מקרטני היה מעריץ גדול של ליטל ריצ'ארד והושפע ממנו כבר מגיל צעי. פול הצטיין בחיקוי קולו הצווחני של ליטל ריצ'ארד, והיכולת הזו הייתה אחד מכרטיסי הכניסה שלו ללהקת הקווארימן, כשג'ון חיפש להפוך אותה מלהקת סקיפל ללהקת רוק'נ'רול. פול הפגין את יכולתו הקולית בשירים של ליטל ריצ'ארד שביצעו הביטלס. כך, בשיר Long Tall Sally ובמחרוזת Kansas City / Hey Hey Hey Hey, שהוקלטו בשנת 1964. בשנת 1963 ביצע פול עם הביטלס את השירים Lucille ו-Ooh My Soul עבור ה-BBC. גם אחרי פירוק הביטלס המשיך להפגין פול את יכולתו לשיר כמו ליטל ריצ'ארד. כך, כאשר נהג לסגור את ההופעות של להקת Wings, בשנותיה הראשונות, עם השיר Long Tall Sally, וכאשר שילב, אחרי פירוק להקת Wings, שיר ליטל ריצ'ארד מעת לעת בהופעותיו. באלבומו המכונה "האלבום הרוסי", או בשמו הרשמי, Choba B CCCP משנת 1988, כלל פול את השירים Kansas City ו-Lucille של ליטל ריצ'ארד.


באלבום Run Devil Run משנת 1999, עשה פול מחווה לליטל ריצ'ארד בפעם האחרונה, עם Shake A Hand, שהוא שיר שלא ביצע קודם לכן בהופעות ולא הקליט אותו. מדובר בשיר גוספל לא מאד מוכר שהקליט ליטל ריצ'ארד בשנת 1958. פול סיפר ששמע את השיר ששמע בקופסת נגינה בפאב כלשהו ומעולם לא שכח אותו. בהופעה מיוחדת של פול שנערכה ב-14 בדצמבר 1999 במועדון הקאוורן, יחד עם דייוויד גילמור, מלהקת הפינק פלויד על גיטרה מובילה, מייק גרין על גיטרת קצב, פיט ווינגפילד על הפסנתר ואיאן פייס מלהקת דיפ פרפל על התופים, ביצע פול את Shake A Hand.


בתחילת הסרטון המצורף אפשר לראות את פול מחקה את ליטל ריצ'ארד ואומר:

פול, אתה יודע שאני לימדתי אותך הכל

ואז פונה פול לאליל שלו ואומר:

ריצ'ארד , אם אתה רואה את זה, דע לך שזה נכון. אתה לימדת אותי הכל, בייבי. ואני כאן מאשר את זה

אז אפשר לשמוע קטע מהביצוע של ליטל ריצ'ארד של השיר Shake A Hand, ואז נשמעת הגרסה של פול במועדון הקאוורן, עם סולואים מעולים של וינגפילד, גרין וגילמור. פול מבצע את השיר מצוין ועושה מחווה נפלאה שמוכיחה שהוא ללא ספק התלמיד הטוב ביותר של ליטל ריצ'ארד.


לסיכום, הנה המילים של פול לזכרו של ליטל ריצ'ארד, עם מותו:

מ-Tutti Frutti ועד Long Tall Sally, מ-Good Golly Miss Molly ועד Lucille, ליטל ריצ'ארד הגיע צועק לתוך חיי עוד כשהייתי נער. אני חייב לו הרבה ממה שאני יודע לעשות, והוא ידע את זה. פעם אמר "לימדתי את פול את כל מה שהוא יודע". הוא היה אדם נהדר עם חוש הומור מקסים והוא יחסר לקהילת הרוק'נ'רול ולרבים אחרים. אני מודה לו על כל מה שהוא לימד אותי ועל החביבות שהוא גילה כשאפשר לי להיות חבר שלו. להתראות ריצ'ארד ו-a-wop-bop-a-loo-bop


5 views0 comments
bottom of page