top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

פול, רינגו ובילי בבריה"מ


בילי ג'ואל הוא מוזיקאי ענק, זמר עם קול מצוין ועוצמתי, פסנתרן מבריק ומלחין של שירים מעולים כמו Piano Man, New York State of Mind, Just the Way You Are, Honesty, My Life, Girl Uptown, ורבים אחרים. בשנת 1987 הופיע בילי ג'ואל בבריה"מ, ובכך הפך לכוכב הפופ המערבי השני שעשה זאת, אחרי אלטון ג'ון שהופיע שם כבר בשנת 1979. אז הורשה ג'ון לצרף אליו רק את ריי קופר ונאסר עליו להשתולל על הבמה ולהלהיב את הקהל יתר על המידה.


המגמה החדשה של הפיכת המוזיקה מהמערב ללגיטימית קרתה בתקופת הפרסטרויקה שהוביל המזכיר הליברלי מיכאיל גורבצ'וב. ג'ואל לא פספס את ההזדמנות לבצע לפני הקהל הרוסי את הקלאסיקה של הביטלס, Back in the USSR. בזמן ביצוע השיר הקהל איבד את העשתונות וניכר היה פרץ אדיר של אדרנלין


הנה השיר Back in the USSR בביצוע בילי ג'ואל בפני הקהל הרוסי:


פול מקרטני מאד רצה להיות האמן המערבי הראשון שיופיע בבריה"מ והגיש בקשה לשלטונות הסובייטים כבר בשנות ה-80, אך אלה דחו את בקשתו. אחרי ההופעה של בילי ג'ואל, הרצון של פול להופיע מאחורי מסך הברזל גדל עוד יותר. לאחר הסירוב, החליט פול לא להתייאש והצעד הראשון שלו להתקרב אל הקהל הסובייטי היה להקליט בשנת 1987 אלבום בשם CHOBA B CCCP (בחזרה לבריה"מ ברוסית) שיצא כעבור שנה רק בבריה"מ. האלבום כונה "האלבום הרוסי" וכלל שירי רוק'נ'רול קלאסיים של פאטס דומינו, אלביס פרסלי, אדי קוקרן ועוד. רק בשנת 1991 יצא האלבום ביתר העולם. אבל תורו של פול להופיע שם עדיין לא הגיע.


דווקא רינגו סטאר הקדים את פול והגיע לרוסיה בשנת 1998 עם כל להקתו,His All Starr Band, כדי לקדם באמצעות הופעה במוסקבה את אלבומו Vertical Man.


לבסוף, קרה הדבר ומקרטני הופיע ב-24 במאי 2003 בכיכר האדומה שבלב מוסקבה, מול הקרמלין ובנוכחותו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. גם פול לא יכול היה להרשות לעצמו לדלג על השיר Back in the USSR וכשביצע אותו הקהל פשוט השתגע. פול כל כך התלהב מההזדמנות להופיע בפני קהל שעבורו להאזין בשנות ה-60 למוזיקה של הביטלס, ולמוזיקה מערבית בכלל, היה הדרך הבטוחה להישלח לגלות בכפייה בסיביר הרחוקה והקפואה, שהחליט לחזור פעם נוספת וב-20 ביוני 2004 הופיע בסנט פטרבורג, שפעם היה שמה לנינגרד, על שם המנהיג ולדימיר לנין, שייסד את בריה"מ.


הנה השיר Back in the USSR בביצוע פול מקרטני בפני הקהל הרוסי:


70 views0 comments
bottom of page