top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

עוד משהו קטן ועצוב על מל אוונס

מל אוונס, העוזר הנאמן של הביטלס עזר לפול מקרטני לכתוב את השירים Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band ו-Fixing a Hole, אתו כינה ביומניו בשם הזמני Where the Rain Comes In. אוונס קיווה, כמובן, לקבל תמלוגים על חלקו בכתיבת השיר השירים הללו ואחרים.


על פי יומניו, אוונס עזר לפול גם לכתוב את השיר Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, וכך כתב ב-27 בינואר 1967:

כתבתי עם פול את השיר Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, למעלה בחדרו, כשהוא על פסנתר. מה אפשר להגיד על השיר הזה? מדובר על שיר על הופעה של הארבעה באולם Royal Albert Hall. הביטלס קבלו צרחות ומחיאות כפיים מהקהל. הפעם אפילו תרמתי יותר מאשר בשיר Where the Rain Comes In. מקווה שאנשים יאהבו את זה.


ב-1 בפברואר 1967 כתב אוונס:

השיר Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band נשמע טוב. פול אומר לי שאקבל תמלוגים עליו. חדשות נהדרות, עכשיו אולי אוכל לקנות בית חדש.


קית' בדמן, מחבר הספר The Beatles Off the Record, מציין שבקלטת שבה מספר אוונס חודשים לפני מותו על ההתרחשויות האלה, הוא חזר על מה שכתב ביומניו, ויותר מכך, הוא סיפר שם שנשאל ע"י פול האם אכפת לו ששמו לא יופיע בין כותבי השירים כי לנון-מקרטני הוא מותג חם וחבל לשבש אותו.

אוונס מעולם לא קיבל תמלוגים על השירים האלה או על אחרים שהשתתף בכתיבתם או בהקלטתם, כמו Yellow Submarine, You Won't See Me, Helter Skelter, Dear Prudence, Maxwell's Silver Hammer, A Day In The Life, You Know My Name (Look Up the Number) ו-Instant Karma, ונאלץ להסתפק בשכר של 38 פאונד לשבוע.


69 views0 comments
bottom of page