top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

סמל פפר ורינגו במנוסה על סוס כהה

במאי 1967 יצא לאור העולם האלבום החשוב Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band והעולם התוודע לעטיפה האייקונית של האלבום. מדובר בעטיפה שבה הציגו הביטלס דמויות של גיבורי התרבות שלהם, אותם הם בחרו בקפידה. סביר להניח שהתמונה שהשפיעה על פול מקרטני כשיזם את הקונספט של עטיפת האלבום הייתה תמונה שנמצאה במשפחתו ובו אביו, ג'ים, יחד עם להקתו ובני משפחתו.


העטיפה של האלבום הזה השפיעה רבות ורבים הירבו לחקות אותה. הדבר המעניין בהקשר הזה, הוא ההשפעה של העטיפה הזו על פול מקרטני, ג'ורג' הריסון ורינגו סטאר בשנים 1973-1974. בשנת 1973 הוציא רינגו סטאר את האלבום Ringo. העטיפה של האלבום הזה מאד מושפעת מהעטיפה של האלבום Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. בעטיפה מופיעה קבוצה גדולה של דמויות המייצגות אנשים שהיו מעורבים בחייו של רינגו, בעיקר מוזיקאים וחברים. בין הדמויות אפשר לראות את ג'ון לנון, פול מקרטני, ג'ורג' הריסון, יוקו אונו ולינדה מקרטני.


הנה רשימת הדמויות בעטיפה לפי הסדר שבו הם מוצגים:

Ringo Starr

Hilary Gerrard

Tim Bruckner

Popcorn Man

Terry Southern

Peter Sellers

Miranda Quarry

Marc Bolan

Lightbulb Man

Mal Evans

Judy Szekely

David Bromberg

Richard Manuel

Garth Hudson

Rick Danko

Klaus Voormann

Levon Helm

Yoko Ono

Barry Feinstein

Robbie Robertson

John Lennon

Linda McCartney

Paul McCartney

Alan Pariser Eggman

George Harrison

Martha

Ringo Starr – בתור בובה של

Richard Perry

Ringo Starr

Ringo Starr - בתור הקוסם מרילין

Blue Nun

Vini Poncia

Bill Schnee

Harry Nilsson

Robin Cruikshank

Jim Keltner

Doug Sax Bear

Nicky Hopkins

Billy Preston

Leon Russell


מעניין לציין שעל יד דמותו של רינגו בחזית התמונה, עומד מלאך. אותו מלאך בדיוק מופיע על חולצתו של ג'ורג' הריסון בעטיפת אלבום המיטב שלו, The Best of George Harrison משנת 1976.


בשנת 1973 הוציא פול מקרטני את האלבום Band on the Run. גם עטיפת האלבום הזה הושפעה מהעטיפה של Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. בתמונת העטיפה נראית חבורה של אנשים העומדים על יד חומה מוארת בזרקור, והם נראים כנמלטים מבית סוהר. האנשים שמצולמים הם שחקנים, עיתונאי, סופר, מתאגרף, פול ולינדה מקרטני ודני ליין.


הנה רשימת הדמויות בעטיפה לפי הסדר שבו הם מוצגים:

Michael Parkinson

Kenny Lynch

Paul McCartney

James Coburn

Linda McCartney

Clement Freud

Christopher Lee

Danny Laine

John Conteh


בשנת 1974 הוציא ג'ורג' הריסון את האלבום Dark Horse. גם עטיפת האלבום הזה הושפעה מהעטיפה של Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. בתמונת העטיפה מוצגת חבורה של תלמידים ומורים יושבים על פרח לוטוס פתוח וברקע נוף של הרי ההימאליה. מעל האנשים מרחפת דמותו של סרי מהבאטר באבג'י, יוגי הינדי שחי בין השנים 1861 ל-1935, והיא מופיעה גם בעטיפת האלבום Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. בשורה העליונה בולטת דמותו של ג'ורג' בן ה-13, כשפניו בצבע כחול, כנהוג להציג דמויותיהם של אלים הינדואים. התמונה מתבססת על צילום מאפריל 1956, של תלמידי בית הספר Liverpool Institute for Boys, שבו למדו ג'ורג' ופול, ומוריו.


6 views0 comments
bottom of page