top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

סיפורו הלא יאמן של אחד משירי האהבה הטובים ביותר של ג'ורג' – I Still Love You


את השיר הזה הקליט ג'ורג' הריסון בזמן ההקלטות לאלבום All Things Must Pass אבל הוא לא נכלל בו. מבקרי מוזיקה כינו את השיר הזה יצירת מופת לא גמורה וציינו שזה אחד משירי האהבה הטובים ביותר שהלחין. למרות זאת, ג'ורג' לא היה מרוצה ממנו והשיר לא יצא לאור. הכוונה לשיר I Still Love You שלצערנו לא נשמעה עד עכשיו אף הקלטה שלו בקולו של ג'ורג'. עם זאת, מאחורי השיר הזה ישנו סיפור שלא יאמן.


בתחילה, נתן ג'ורג' לשיר הזה את השם Whenever שאחר כך הוחלף בשם When Every Song Is Sung. השיר הולחן על-ידו עבור הזמרת הוולשית שירלי באסי, שגרסת הכיסוי שלה של השיר Something זכתה בשנת 1970 להצלחה גדולה. בסופו של דבר, באסי לא הקליטה את השיר וכך התכוון ג'ורג' לכלול אותו באלבום All Things Must Pass. בסופו של דבר, אחרי שהקליט 44 טייקים, החליט ג'ורג' שהשיר לא ייכלל באלבום ולצערנו הוא לא נכלל גם בבוקס לציון 50 שנה ליציאתו. על כן, שקל ג'ורג' לתת את השיר לזמרת רוני ספקטור, לשעבר חברה בהרכב The Ronettes ואשתו של פיל ספקטור. עם זאת, ההתנהגותו הבלתי יציבה של פיל הובילה לכך שהרעיון לא קרם עור וגידים. בתחילת אוגוסט 1972, רצה ג'ורג' לתת את השיר לזמרת סילה בלאק והפיק הקלטה שלה של השיר בהשתתפות רינגו סטאר, קלאוס פורמן ואריק קלפטון אך גם היא לא ראתה אור. מתי שהוא בין השנים 1973 ל-1974 הקליטה הזמרת מרי הופקין גרסה משלה של השיר When Every Song Is Sung אך גם ההקלטה הזו לא ראתה אור עד היום. גרסה נוספת הוקלטה בשנת 1975 ע"י ליאון ראסל יחד עם ג'ורג' ורינגו אך גם זו מעולם לא יצאה.


וכך, בסופו של דבר, רינגו שמאד אהב את השיר הקליט אותו כמחווה לגרושתו הטריה מורין, תחת השם I Still Love You, וכלל אותו באלבום Ringo's Rotogravure שיצא בשנת 1976. כידוע, באלבום הזה תרמו ג'ון לנון ופול מקרטני שירים כך שהשיר I Still Love You הייתה תרומתו של ג'ורג'. עם זאת, ג'ורג' לא יכול היה להשתתף בהקלטה של רינגו משום שהיה תחת לחץ גדול לסיים את ההקלטות של האלבום שלו 1/3 33.


הנה השיר I Still Love You בביצוע רינגו סטאר:

בסופו של דבר לא היה ג'ורג' מרוצה מהגרסה שהקליט רינגו ותבע אותו בבית המשפט. במארס 1988 התראיינו ג'ורג' ורינגו בתוכנית הטלוויזיה Aspel & Company ובה עוקץ רינגו את ג'ורג' על כך שתבע אותו וג'ורג' נראה נבוך, כמי שלא יודע לאן להכניס את עצמו ואז אומר לו רינגו "אני עדיין אוהב אותך" כלומר, I still love yu, כשם השיר.


הנה הקטע מה ראיון המשותף של ג'ורג' ורינגו בתכנית (הקטע המדובר נמצא בדקה ה-1:52):

בשנת 2003 יצא אלבום האוסף המשולש של שירים והקלטות נדירות של סילה בלק, Cilla: The Best of 1963–78, ובו נכלל לראשונה, הביצוע שהקליטה בשנת 1972 תחת הפקתו של ג'ורג' ובהשתתפותם של רינגו, פורמן וקלפטון, כאשר השיר נשא את השם When Every Song Is Sung.


הנה ביצוע סילה בלאק של השיר When Every Song Is Sung:


47 views0 comments
bottom of page