top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

סיפורה של דירה

רינגו סטאר

בדירה הזו, בת שני המפלסים, בלונדון התגורר רינגו סטאר בשכירות קצת לפני נישואיו למורין קוקס, ב-11 בפברואר 1965. רינגו ומורין המשיכו להתגורר כאן עד ה-24 ביולי 1965, אז עברו לבית מחוץ ללונדון.


פול מקרטני

פול שכר את הדירה הזו מרינגו כדייר משנה, והקים בה אולפן הקלטות. הצעד הזה היה נוח מבחינתו, מכיוון שהדירה קרובה לזו של ג'יין אשר, בת זוגו, בה הוא התגורר, ולא רחוקה מאולפני EMI. באולפן שהקים פול בדירה הזו הוא עבד על שירים כמו I'm Looking Through You ו-Eleanor Rigby. בסוף 1966 הפסיק פול להשתמש בדירה הזו.


ג'ימי הנדריקס

בדצמבר 1966 שכר ג'ימי הנדריקס את הדירה הזו מרינגו, כדייר משנה, והתגורר בה עד תחילת 1967, אז סילק אותו רינגו ממנה משום ששפך סיד על אחד הקירות בעודו תחת השפעת סמים.


סינת'יה וג'וליאן לנון

אחרי שרינגו השכיר את הדירה הזו למוזיקאים אחרים, הוא נתן לסינת'יה ולג'וליאן לנון להתגורר בה מה-21 ביוני 1968, למשך שלושה חודשים, בעוד שג'ון ויוקו התגוררו בבית שמחוץ ללונדון.


ג'ון לנון ויוקו אונו

אחרי שג'ון נתן את הבית שמחוץ ללונדון לסינת'יה ולג'וליאן, הוא עבר להתגורר כאן, יחד עם יוקו אונו. בתחילת אוקטובר 1968, צילמו השניים את עצמם בעירום מלא ותמונות אלה הופיעו בעטיפת האלבום Two Virgins. ב-18 באוקטובר 1968 פשטה המשטרה על הדירה הזו ומצאה בה סמים, דבר שהוביל לכך שג'ון נקנס, אחרי שלקח אחריות מלאה על כך.


סוף דבר

ב-19 בפברואר 1969, בעקבות פרשת הסמים, בעל הדירה אסר על רינגו להמשיך ולהשכיר את הדירה הזו לדיירי משנה, ודרש שרק הוא ומשפחתו יתגוררו בה. ב-28 בפברואר סיים רינגו את חוזה השכירות על הדירה הזו.


אפילוג

ב-23 באוקטובר 2010 חשפה יוקו אונו, בהשתתפות הביוגרף הרשמי של הביטלס, הנטר דייויס, שלט המציין כי בדירה זו התגורר ג'ון לנון בשנת 1968.




4 views0 comments
bottom of page