top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

נחשפה (חצי) תמונה של הביטלס

לאחרונה נחשפה תמונה שלא הייתה ידועה עד כה שבה נראים הזמר דייוי ג'ונס (לא, לא זה של להקת The Monkees) עם ג'ון לנון ופיט בסט במועדון The Cavern. התמונה קרועה ואפשר לראות רק את מחציתה, כך שיתכן ופול מקרטני ו/או ג'ורג' הריסון נמצאים בחלק החסר. התמונה הזו כנראה צולמה ברגע של הפסקה בהופעה של הביטלס עם ג'ונס ב-8 בדצמבר 1961, שכן על הכיסא מונחת גיטרת הבס מסוג הופנר וויאולין של פול. יכול להיות שפול הלך לשירותים (כן, גם לו זה קורה לפעמים).


דייוי ג'ונס היה זמר יליד מערב הודו שגדל בקנדה ועבר לאנגליה בסוף שנות ה-50. הלהיט הגדול ביותר של ג'ונס היה Amapola, גרסה רוקיסטית של להיט ג'אז פופולרי מסוף שנות ה-30. הוא מעולם לא הפך לכוכב ענק, אבל היה לו קהל של מעריצים שהלך בעקבותיו ומילא אולמות ברחבי בריטניה. בשנות ה-60 הקים ג'ונס להקת מוזיקת פאנק בשם Davy Jones and the Voodoo Funk Machine, שבשנת 1968 הוציאה אלבום בשם Sookie Sookie ומספר סינגלים נוספים.


הנה Amapola של דייוי ג'ונס:

הנה השיר Sookie Sookie של להקת Davy Jones and the Voodoo Funk Machine:

ב-3 במאי 1960 נערכה באצטדיון Liverpool Stadium הופעה בהשתתפותם של ג'ין וינסנט ומספר להקות מקומיות, כולל Rory Storm and the Hurricanes בהשתתפות רינגו סטאר, כאשר ג'ון לנון, פול מקרטני וג'ורג' הריסון ישבו בקהל. ג'ונס היה אחד האמנים שהופיעו באותו ערב.


ביום שישי, ה-8 בדצמבר 1961 זכה ג'ונס ללהקת ליווי שכעבור שנתיים תהיה הלהקה הטובה ביותר בעולם: להקת הביטלס. בצהריים נקבעה לג'ונס הופעה במועדון The Cavern, ע"י בעליו, ריי מקפל. מכיוון שג'ונס היה זמר סולו, הוא היה זקוק ללהקת ליווי, ומקפל דאג שזו תהיה להקת הביטלס. בהמשך הערב התקיימה הופעה שארגן האמרגן סם ליץ', במסגרת סדרת ההופעות Operation Big Beat, באולם Tower Ballroon בניו ברייטון שבוויראל, מעבר לנהר המרזי. גם כאן שימשה להקת הביטלס להקת הליווי של ג'ונס, שהיה כוכב הערב הזה.


באותו ביקור בליברפול, הציג ג'ונס בפני הביטלס את סם הקוקאין. על כך סיפר בוב וולר, ה-DJ של מועדון The Cavern:

לא הייתה סצנת סמים חזקה בליברפול, רק ממריצים כמו purple hearts, או אמפטמינים. כאשר הביטלס נסעו לדרום העיר לפעמים עישנו קנאביס וכך בהדרגה התפתחה סצנת סמים בליברפול. היה מקרה נדיר של קוקאין כאשר דייוי ג'ונס, זמר רוק'נ'רול שחור, הופיע במועדון The Cavern. הוא היה טיפוס כמו ליטל ריצ'ארד או דרי וויקי, מאוד מוחצן וקופצני. הסינגל הגדול שלו היה Amapola, והייתה שם שורה שדיברה על פרג שבטח משכה אותו לקוקאין. אלן רוס, עמית שלי, הביא את דייוי ג'ונס למועדון The Cavern, ואז לקחתי לראשונה קוקאין. זו הייתה הפעם היחידה בחיי. סיפרתי לג'ונס שיש לי בעיית סינוסים והוא אמר שזה ינקה אותם. אלן רוס נתן לי חיוך שזה בסדר ואני ניסיתי את זה וזה העיף אותי למעלה. כולם צחקו עלי ואני רצתי לרחוב, מנסה להפיח את ההשפעות. אני זוכר שהשומר של המועדון, פט דילייני, שאל אותי האם משהו לא בסדר ואני אמרתי לו שהכל בסדר ושאני רק קצת מסוחרר. הביטלס קיבלו את דייוי ג'ונס בזרועות פתוחות, אז אני בטוח שגם הם לקחו קוקאין. זה מאד אופייני לביטלס, הם רצו להיות חלק מכל מה שקורה.


בסוף דצמבר 1961 הופיע ג'ונס שוב עם הביטלס במועדון The Star Club בהמבורג.


12 views0 comments
bottom of page