top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

משהו בתסכול של ג'ורג' - Something

במהלך קריירת הסולו שלו ביצע ג'ורג' הריסון מספר פעמים את השיר Something בהופעותיו, אבל הביצועים הללו אף פעם לא השתוו לזה שבאלבום Abbey Road, וזאת משום שאין בהם את נגינת הבס המיוחדת של פול מקרטני. פול תמיד תרם לשירים של ג'ורג', והשיר Something הוא ללא ספק אחת הדוגמאות הכי טובות לכך. עם זאת, בתחילה, טען ג'ורג' שנגינת הבס של פול מתוחכמת מדי ולא מתאימה לפשטות של השיר. אמנם התרצה ג'ורג' בסופו של דבר, אך הרתיעה הראשונה שלו הייתה נעוצה בתסכול שצבר כלפי פול לאורך השנים, על רקע הערותיו התכופות לגבי נגינת הגיטרה שלו והשירים שכתב. ג'ורג' הרגיש לאורך השנים שפול מתייחס אליו יותר כאל נגן אולפן מאשר כאל חבר שווה מעמד וזכויות בלהקת הביטלס. על כך, אמר ג'ורג':

הייתי צריך לנגן ב-59 שירים של פול לפני שהוא הסכים לשמוע שיר אחד שלי


שני ארועים בהקשר הזה נצרבו במיוחד בזכרונו של ג'ורג'. האחד היה כאשר הקליט פול את סולו הגיטרה בשיר Taxman, בזמן שג'ורג' היה בהפסקה מחוץ לאולפן. אמנם הסולו של פול יוצא מהכלל, אך ג'ורג' התקשה להשלים עם הצעד הזה, שנתפס בעיניו ככוחני. הארוע הנוסף היה כאשר סירב פול לקבל את נגינת הגיטרה של ג'ורג' בשיר Hey Jude, כאשר חזר ג'ורג' באמצעות הגיטרה שלו, על כל שורה ששר פול. לצערנו לא נותרה הקלטה של הטייק הזה.


בעבודה על האלבום Abbey Road, גדל ביטחונו העצמי של ג'ורג' כמלחין, לאחר שני השירים הענקיים Something ו-Here Comes the Sun. על רקע זה, כשהציע פול, כהרגלו, שיפורים לשיר Here Comes the Sun, הביט בו ג'ורג' במבט חודר ואמר לו:

השיר בסדר גמור, ככה, איך שהוא עכשיו


הנה דמו לשיר Something:


הנה השיר Something:


26 views0 comments
bottom of page