top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

מקרטני מספר 3 או מספר 6? - McCartney III

האלבום McCartney III הוא האלבום ה-18 בקריירת הסולו של פול והשלישי בסדרת האלבומים DIY (כלומר, do it yourself) שלו, אחרי McCartney משנת 1970, ו-McCartney II משנת 1980. בשני האלבומים הללו מנגן פול במרבים הכלים, ורק לינדה מוסיפה קולות רקע, הם יצאו בהפרש של עשור והם מסמנים נקודות מפנה בחייו.



McCartney

האלבום McCartney יצא על רקע פירוק להקת הביטלס ויציאתו של פול לקריירת סולו לראשונה.


McCartney II

האלבום McCartney II יצא על רקע פירוק להקת Wings, ויציאתו של פול לקריירת סולו שניה.


נעשה תרגיל מחשבתי לגבי האלבומים שהוציא פול אחרי McCartney II, בהפרש של כעשור ביניהם ונבחין שגם הם מסמנים נקודות מפנה בחייו. עפ"י התרגיל המחשבתי הזה נגיע למסקנות הבאות:


McCartney III (Flower In The Dirt)

האלבום Flower In The Dirt משנת 1989 יכול היה להיות McCartney III.


האלבום יצא על רקע הקמת להקת ליווי חדשה לפול, לאחר עשור בלי שהייתה לו להקה קבועה, מאז פירוק Wings. הלהקה החדשה כללה את האמיש סטיוארט, שהיה חבר בלהקת Average White Band, ואת רובי מקינטוש, חבר להקת The Pretenders, שניהם על הגיטרות, כריס וויטן על התופים, פול "וויקס" וויקנס ולינדה מקרטני, שניהם על הקלידים. עם האלבום הזה יצא פול ולהקתו לסיבוב הופעות The Paul McCartney World Tour, לאחר יותר מעשר של היעדרות מהבמה, מאז ההופעה The Concert for the People of Kampuchea בשנת 1979.


McCartney IV (Driving Rain)

האלבום Driving Rain משנת 2001 יכול היה להיות McCartney IV.

האלבום יצא על רקע תקופת מעבר בחייו האישיים של פול, מהזוגיות עם לינדה אשר נפטרה בשנת 1998, לזוגיות עם הת'ר מילס, אותה פגש בשנת 1999, ולה נישא בשנת 2002. עם האלבום הזה יצא פול לסיבוב ההופעות הראשון שלו במאה ה-21, עשר שנים לאחר סיבוב ההופעות הקודם שלו, The New World Tour בשנת 1993. הפעם יצא פול עם להקת ליווי חדשה, המורכבת מרוסטי אנדרסון ובריאן ריי, שניהם על הגיטרות, אייב לובוריאל ג'וניור על התופים, ופול "וויקס" וויקנס על הקלידים. זו הלהקה שמלווה אותו עד היום.


McCartney V (New)

האלבום New משנת 2013 יכול היה להיות McCartney V.


האלבום יצא על רקע שלב חדש נוסף בחייו האישיים של פול, לאחר שעבר גירושים מכוערים מאת'ר בשנת 2008, ונישא לננסי שבל בשנת 2011. פול סיפר שהאלבום הזה הושפע מנישואיו לננסי:

זו תקופה מאושרת בחיי, עם אישה חדשה, וכשיש לך אישה חדשה יש לך שירים חדשים. האלבום New הוא לרוב אלבום מאושר, ומסמן מעבר מכאב לצחוק


McCartney VI (McCartney III)

האלבום McCartney III שיצא היום יכול היה להיות McCartney VI.


האלבום יצא על רקע הסגר שנכפה עקב משבר הקורונה, דבר שחייב את פול לבטל את הופעותיו המתוכננות לשנת 2020, במסגרת סיבוב ההופעות Freshen Up Tour.


קיימת אפשרות נוספת להסתכל על זה והיא לא לפי נקודות המפנה בחייו של פול, אלא לפי אלבומים שבהם ביצע פול את כל הכלים, או למען הדיוק את רוב הכלים. לפיכך הספירה הנכונה היא כדלהלן:


אם התרגיל המחשבתי הזה לא היה מתבסס על האלבומים שיצאו אחת לעשור וסימנו נקודות המפנה בחייו של פול, אלא על האלבומים שבהם ניגן פול בכל הכלים, או ברוב הכלים, המסקנה הייתה כדלהלן: האלבום Rushes משנת 1998 יכול היה להיות McCartney III; האלבום Chaos and Creation in the Backyard משנת 2005 יכול היה להיות McCartney IV; האלבום Memory Almost Full משנת 2007 יכול היה להיות McCartney V; האלבום Electric Arguments משנת 2008 יכול היה להיות McCartney VI; והאלבום McCartney III משנת 2020 יכול היה להיות McCartney VII.




14 views0 comments
bottom of page