top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

מי היה זה שתופף עם הביטלס?


ה-3 ביוני 1964 היה יום רב התרחשויות ורב תהפוכות.


היום הזה התחיל באולפני Prospect Studios שבלונדון כאשר השתתפו חברי הביטלס בסשן צילומים עם צלם העיתונות האמריקאי ג'ון לאנואה. באותה תקופה, היו הצלמים האמריקאים כמהים לצילומים של הביטלס כדי לפרסם אותן ביום העצמאות הקרב, החל ב-4 ביולי של אותה שנה. לכן, החליט לאנואה לצלם את הביטלס כאילו הם חוגגים את יום העצמאות האמריקאי ועל כן, הטילו עליהם עוזריו דליים של קונפטי צבעוני.


בהמשך היום צילם אותם לאנואה בסמטה קטנה כשהביטלס לבושים בסגנון הדנדי הבריטי ועומדים על יד דלת של אחד הבתים. בכל התמונות הללו אפשר להבחין בפניו של רינגו המסגירות שהוא ממש לא מרגיש טוב, עד שהתמוטט ונלקח לבית החולים University College Hospital כשהוא סובל מדלקת שקדים חריפה ומדלקת של הקרום הרירי ורקמת הלימפה של הלוע. עקב כך הופסק סשן הצילומים והוא חודש חודש לאחר מכן.

מאחר ולמחרת היום שבו התמוטט רינגו היו אמורים חברי הביטלס לצאת לסיבוב הופעות עולמי, פנה כבר באותו ערב בריאן אפשטיין, מנהל הלהקה, למתופף ג'ימי ניקול, שבאותו זמן הקליט באולפני EMI, כדי שימלא את מקומו. בנוסף, הקליטו חברי הביטלס בלי רינגו גרסאות דמו של שלושה שירים, כאשר ג'ורג' ביצע את You Know What to Do, פול את It's For You, שיר שכתב עבור הזמרת סילה בלאק, וג'ון את No Reply, שיר שנתן לזמר טומי קוויקלי ומאוחר יותר הקליטו אותו הביטלס בעצמם.


השאלה שנשארה לא פתורה עד היום היא מי שימש מתופף בהקלטות של גרסאות הדמו הללו.

הנה גרסת הדמו לשיר You Know What to Do:

הנה גרסת הדמו לשיר It's For You:

הנה גרסת הדמו לשיר No Reply:




8 views0 comments
bottom of page