top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

מזל טוב! זהו יום ההולדת של ג'וני! - It's Johnny's Birthday

חשבתם שג'ורג' הריסון נתבע רק פעם אחת על גנבת שיר, ושזה היה כשכתב את השיר My Sweet Lord? אז זהו, שלא...הייתה עוד פעם אחת.


בזמן שג'ורג' היה עסוק בהקלטות האלבום המשולש והמופתי, All Things Must Pass, פנתה אליו יוקו אונו וביקשה ממנו להקליט שיר לכבוד יום הולדתו ה-30 של ג'ון לנון. ג'ורג' נענה בחיוב ולקח את הלחן של השיר Congratulations, שהקליט קליף ריצ'רד בשנת 1968, שינה לו את הקצב, כתב מילים חדשות לכבוד יום הולדתו של ג'ון, צירף אליו את מל אוונס בשירה והפך אותו לשיר בשם It's Johnny's Birthday.


בבוקר של יום הולדתו ה-30, ב-9 באוקטובר 1970, גירש ג'ון מביתו את אביו, אלף, את אשתו השנייה, פולין, ואת בנם המשותף, דייויד, שהגיעו כדי לברך אותו ולתת לו במתנה דיאודורנט, וזאת הפעם האחרונה שראה את אביו. מאוחר יותר, הגיע ג'ון לאולפני EMI כדי להקליט את השיר Remember, עבור אלבום הסולו הראשון שלו, Plactic Ono Band. לפתע, נכנס ג'ורג' לאולפן והעניק לו פרח מפלסטיק והשמיע לו הקלטה של השיר It's Johnny's Birthday. ג'ון וג'ורג' התחבקו חיבוק ארוך.


השיר It's Johnny's Birthday נכלל בתקליט Apple Jam, שהוא חלקו השלישי של האלבום All Thing Must Pass. זהו השיר היחיד הנכלל בחלק הזה, המורכב ברובו מקטעים אינסטרומנטליים. האלבום All Thing Must Pass ראה אור בנובמבר 1970, והשיר It's Johnny's Birthday הופיע תחת הקרדיט:

George Harrison


כותבי השיר Congratulations, ביל מרטין ופיל קולטר, הגישו תביעה נגד ג'ורג' על גנבה מוזיקלית, ובעקבות תביעתם, שונה הקרדיט ומאז מופיע כך:

It’s Johnny’s Birthday, based on Congratulations by Bill Martin and Phil Coulter


הנה השיר I'ts Johnny's Birthday:


הנה השיר Congratulations:




7 views0 comments
bottom of page