top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

מה חדש מריחואנה? - What's the New Mary Jane?

השיר What's the New, Mary Jane נכתב ע"י ג'ון לנון ברישיקש, או מיד אחרי שהביטלס חזרו משם. ג'ון סיפר ב-1969 שכתב את השיר יחד עם אלכס מרדס, מי שכונה מג'יק אלכס ועמד בראש אפל אלקטרוניקס. השיר מיוחס למריחואנה שלעיתים מכונה Mary Juana. השם Juana הוא השם Jane בספרדית.


ב-24 במאי 1968 נפגשו חברי הביטלס בביתו של ג'ורג' הריסון באשר וביצעו הקלטות דמו של 27 שירים שכתבו ברישיקש ואחד מהם היה What's the New, Mary Jane. הנה השיר מתוך הקלטות אשר:


ב-14 באוגוסט 1968 הקליטו ג'ון, ג'ורג', יוקו אונו ומל אוונס את השיר What's the New, Mary Jane במטרה שייכלל באלבום הלבן. באותו יום הם הקליטו ארבעה טייקים והאחרון נבחר כטוב ביותר. הנה השיר באחד הטייקים:

בסופו של דבר הוחלט שהשיר לא ייכלל באלבום הלבן שהיה עמוס ב-30 שירים.


לאחר שהשיר What's the New, Mary Jane נשמט מהאלבום הלבן, התכוון ג'ון להוציא אותו בסינגל תחת Plastic Ono Band, כאשר השני השיר (You Know My Name (Look Up The Number. הסינגל היה אמור לצאת ב-5 בדצמבר 1969 והמספר הקטלוגי שלו נקבע כ-APPLE 1002. לאחר שהודפסו עותקים הסינגל לא הופץ עקב הוטו שהטילו הביטלס על הוצאתו תחת Plastic Ono Band, למרות שאלה נחשבו לשירים של הביטלס.


הנה מאמר שכתבתי על (You Know My Name (Look Up The Number:

https://bit.ly/2XtV0FK


השיר What's the New, Mary Jane היה אמור לצאת באלבום Sessions ב-1984, אשר נגנז בסוף. השיר יצא בבוטלגים כמו Unsurpassed Demos, From Kinfauns to Chaos, Ultra Rare Trax Vol.5 ו-What a Shame, Mary Jane Had a Pain at the Party. אחד הטייקים שהוקלטו ב-14 באוגוסט 1968 יצא בחלק השלישי של אלבומי ה-Anthology ב-28 באוקטובר 1996. הנה השיר:


10 views0 comments
bottom of page