top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

מאז 1976 זה עבר לנו מתחת לרדאר

לאחרונה נדהמנו מהגילוי שמרק לוויסהון הצליח לשים את ידו על הקלטה שבה ג'ון, פול וג'ורג' דנים באלבום הבא, אחרי Abbey Road, ואף ג'ון הציע שהוא, פול וג'ורג' יקליטו עבורו ארבעה שירים כל אחד ועוד שניים עבור רינגו, אם ירצה.


נדהמנו שהיו תכניות לאלבום נוסף, שג'ון הוא זה שהציע את הרעיון ושהוא רצה לתת לג'ורג' מקום שווה בין שווים, והיו בהקלטה דברים מסקרנים נוספים.


אנטוני פוסט, עוזרו הצמוד של ג'ון בין 1968 ל-1970, ופרסם בשנת 1976 ספר בשםJohn Lennon: One Day at a Time, אשר בפרק ששמו The Beatles Break Up, מצוטטים חברי הביטלס במספר פגישות שקיימו בסתיו 1969 (ההקלטה שפורסם עליה היא מה-8 בספטמבר 1969). לא ברור האם פוסט שמע את ההקלטה הזו או שנכח בשיחה אבל הציטוטים מאד מזכירים את מה שמיוחס להקלטה.


אני מצרף את שער הספר ואחד הפסקאות מבין העמודים שמתייחסים לנושא הזה. הפסקה הזו מספרות על כך שג'ון רצה לתת לג'ורג' נתח שווה באלבום של הביטלס משום שהחשיב אותו כאחד שהשתווה אליו ולפול.


כמובן שזה לא אותו דבר לקרוא ציטוטים של שיחה או לשמוע אותה בטייפ ועל כך שטפו גדול ללוויסהון אבל מתברר שהגילוי לא כזה גילוי. ב-1976 זה עבר לכולנו מתחת לרדאר.


6 views0 comments
bottom of page