top of page
  • Writer's pictureGaby Fiszman

למה לקח לשיר הזה עשור כדי לטפס במצעד הפזמונים? - Got to Get You Into My Life

אחרי שהתפרקה להקת הביטלס, בשנת 1970, קיוו המעריצים ברחבי העולם שחבריה יתאחדו ואף יוציאו שירים חדשים, אך תקוות אלה הלכו והתבדו, בין היתר, על רקע הסכסוכים והמתחים שהותירו צלקות שלא הגלידו בקלות, והתאוצה שתפסו קריירות הסולו שלהם. עם זאת, כל אלה לא הביאו בשום שלב להפחתה בהתעניינות בביטלס, ובאפריל 1973, הוציאה חברת EMI שני אלבומי אוסף: 1962–1966, שוכנה האלבום האדום ו-1967–1970, שכונה האלבום הכחול. אומנם כללו אלבומי האוסף הללו לא כללו חומרים חדשים אלא את השירים המוכרים ביותר של הביטלס, אך המכירות היו גבוהות מאד, והם הגיעו לשלושת המקומות הראשונים במצעדי הפזמונים בבריטניה ובארה"ב.


על רקע הצלחת המכירות של האלבום האדום והאלבום הכחול, החליטה חברת Capitol Records להוציא ביוני 1976, אלבום אוסף כפול בשם Rock'n'Roll Music, שהגיע למקום ה-2 במצעד הפזמונים האמריקאי, Billboard 200 Album Chart, והוריד משם את האלבום של פול מקרטני ולהקת ווינגס, Wings at the Speed of Sound, שיצא שלושה חודשים קודם. ההצלחה של האלבום Rock'n'Roll Music עודדה את חברת Capitol Records, להוציא אלבומים "חדשים" נוספים של הביטלס, רובם אלבומי אוסף ואחד אלבום הופעה. כך, יצא במאי 1977 האלבום The Beatles Live at the Hollywood Bowl, באוקטובר של אותה שנה יצא האלבום The Beatles Love Songs, במרץ 1980 יצא האלבום The Beatles Rarities, במרץ 1982 יצא האלבום Reel Music, באוקטובר של אותה שנה יצא האלבום 20 Greatest Hits.


חברת EMI לא נשארה חייבת, ולמעט אלבומי האוסף שיצאו בארה"ב, הוציאה אלבומי אוסף משלה, וכך יצא את בדצמבר 1978 האלבום The Beatles "Rarities", שהיה שונה מהגרסה האמריקאי, באוקטובר 1980 יצא האלבום The Beatles Ballads, ובמרץ 1988 יצאו האלבומים Past Masters Volume One ו-Past Masters Volume Two.


כמקובל, כדי לקדם את אלבום האוסף Rock'n'Roll Music, בשנת 1976, תכננה חברת Capitol Records להוציא סינגל עם אחד השירים שנבחרו להיכלל בו, Helter Skelter, שיצא במקור באלבום הלבן מנובמבר 1968. עם זאת, מאחר וחודשיים קודם, באפריל 1976, הוקרן בטלוויזיה האמריקאית סרט בשם Helter Skelter, המספר את מעשי הרצח שביצע צ'רלס מאנסון בשנת 1969, קיבלה חברת Capitol Records רגליים קרות, והחליטה לבחור בשיר אחר, Got to Get You Into My Life. הסינגל מאד הצליח ומיד טיפס למקום ה-7 במצעד הפזמונים האמריקאי, Billboard Hot 100, והפך לשיר הראשון של הביטלס שהגיע לעשירייה הראשונה במצעד בארה"ב מאז The Long and Winding Road, שיצא במאי 1970, והגיע אז למקום ה-1. בכך, קבע השיר Got to Get You Into My Life שיא בכך שהגיע לרשימת עשרת הגדולים במצעד כעבור 10 שנים מאז שיצא לאור באלבום Revolver, באוגוסט 1966. אגב, הפעם הבאה שהגיע שיר של הביטלס שוב לעשירייה הראשונה במצעד הפזמונים האמריקאי נרשמה בנובמבר 1995, עם השיר Free as a Bird מתוך האלבום Anthology 1.


מעניין לציין, כי בבריטניה, הוציאה חברת EMI, שיר אחר לקידום אלבום האוסף Rock'n'Roll Music, אך הוא לא רשם הצלחה כמו Got to Get You Into My Life, והגיע רק למקום ה-19 במצעד הפזמונים הבריטי. המדובר בשיר Back in the USSR, שיצא במקור באלבום הלבן מנובמבר 1968.


הנה השיר Got to Get You Into My Life:


2 views0 comments
bottom of page